| کد خبر: 10562 |

سیاست‌های حمل و نقل شهری شیراز باید تغییر یابد

تین نیوز | نائب رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه باید سیاست‌های حمل و نقل شهری شیراز تغییر یابد،گفت: باید با سیاستگذاری کلان و مدت‌دار سیستم حمل و نقل درون‌شهری را به حمل و نقل عمومی و پایدار تبدیل کرد.
 
محمودرضا طالبان در پنجاهمین جلسه شورای شهر که عصر دیروز در محل شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: توسعه روزافزون شهرها و شهرنشینی سبب افزایش سفرهای درون‌شهری می‌شود، اما فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای انجام این سفرها توسط سیستم حمل و نقل عمومی مسائلی چون آلودگی محیط زیست، کاهش ضریب امنیت، ایجاد ترافیک‌های سنگین و تنش‌های روحی و روانی را کاهش می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه باید سیاست‌های حمل و نقل شهری شیراز تغییر یابد، گفت: باید از خودرو محوری به سمت انسان محوری حرکت کرد و با سیاست‌گذاری کلان و مدت‌دار سیستم حمل و نقل درون‌شهری را به سمت حمل و نقل عمومی و پایدار پیش برد.
 
طالبان افزود: تنها با دست‌یابی به الگوی حمل و نقل عمومی پایدار، می‌توان چشم‌انداز شهر سالم و ایمن را برای شهروندان تعریف کرد.
 
نائب رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: دستیابی به حمل و نقل پایدار  بدون وجود رویکرد یکپارچه نسبت به حمل و نقل و در نظر گرفتن رابطه آن با دیگر عناصر شهری در زمینه‌های کلان از جمله کاربری زمین‌ها، مکان‌یابی مراکز فعالیت‌های مختلف و غیره امکانپذیر نیست.
 
وی تصریح کرد: با وجود موارد مطرح شده اما آنچه به عنوان دسترس‌ترین راه به نظر می‌رسد توسعه حمل و نقل عمومی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی برای حذف دیدگاه خودرو محوری و ترویج نگرش انسان محوری است.
 
طالبان اظهار کرد: مدیریت تقاضای سفر شهروندان، راه‌اندازی سیستم‌های حمل و نقل عمومی آسان و شکل‌دهی و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه می‌تواند راهکارهای بنیادین برای رفع مشکل ترافیک شهری باشد.
 
نائب رئیس شورای شهر شیراز گفت: خرید 50 دستگاه اتوبوس شهری با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال توسط شهرداری شیراز گامی به سوی تحقق دیدگاه شورای شهر درباره توسعه حمل و نقل عمومی آسان و در بلند مدت دستیابی به حمل و نقل پایدار است و امیدواریم این اقدام تا رسیدن به آن هدف نهایی تداوم داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.