| کد خبر: 221083 |

فرق مسکن ملی با مسکن مهر چیست؟

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۱۲ متر مربع زمین جانمایی شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۱۲ متر مربع زمین جانمایی شده است.

به گزارش تین نیوز، مسعود حق لطفی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تفاوت طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر اظهار کرد: برای ثبت نام در پروژه مسکن مهر آورده متقاضی و آورده بانک که تقریبا به یک اندازه بود ملاک قرار می‌گرفت ولی در طرح اقدام ملی نحوه دریافت آورده این طور نیست.

وی با بیان اینکه قرار است در اجرای طرح اقدام ملی مسکن دهک‌های پنج، شش و هفت جامعه که فاقد مسکن هستند خانه دار شوند، اظهار کرد: این در حالی است که مسکن مهر برای دهک‌های یک تا سه جامعه پیش بینی شده بود.

وی توضیح داد: تنها یک سوم مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام متقاضی در طرح اقدام ملی تسهیلات بانکی است و مابقی را ثبت نام کننده باید تامین کند.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده هر وقت متقاضی از ارائه منابع مالی قید شده در قرارداد و حتی پرداخت اقساط بانکی خود ممانعت کند، بلافاصله قرارداد وی لغو و نفر جدیدی جایگزین می شود.

حق لطفی اضافه کرد: در طرح اقدام ملی زمین در چندین قالب از جمله اجاره ۹۹ ساله و قیمت کارشناسی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در اجاره ۹۹ ساله هیچ پولی برای زمین از متقاضی دریافت نمی شود ولی در روش دوم ۱۵ درصد مبلغ زمین از فرد گرفته و بعد از دو ماه تنفس برای ساخت تا ۱۰ سال امکان بازپرداخت قیمت کارشناسی زمین فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: در این طرح بیشتر تمرکز بر این است که مردم با سلیقه خودشان خانه‌ای که قرار است در آن زندگی کنند را بسازند و دولت کمتر در این خصوص دخالت کند.

وی اضافه کرد: بیشترین هدف دولت در اجرای طرح اقدام ملی تهیه زمین ارزان و ارائه تسهیلات به کسانی است متقاضی خانه دار شدن هستند.

وی افزود: در حال انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف هستیم که طبق آن تسهیلات و زمین را ما تامین کنیم و ساخت وساز را متقاضیان انجام دهند.

وی گفت: بدون شک با این شرایط واحدهای مسکونی ساخته شده هم از لحاظ کیفیت ساخت و هم امکانات شرایط بهتری از پروژه‌های مسکن مهر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با هدف متعادل شدن بازار مسکن اجرایی شده، افزود: ارائه مسکن به مصرف‌کنندگان واقعی و به ویژه خانه اولی‌ها با قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا از ویژگی‌های اصلی این طرح است.

وی یادآور شد: تاکنون از حدود ۲۶ هزار نفر برای بهره‌مندی از این واحدهای مسکونی ثبت نام کرده‌اند که البته این ثبت نام‌شدگان در حال پالایش هستند و برخی از آنان در فرآیند ثبت نام قطعی از فهرست ثبت نام شدگان حذف خواهند شد و واجدان نهایی باقی خواهند ماند.

وی گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۱۲ متر مربع زمین جانمایی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد گفت: اجرای این چنین پروژه‌هایی فقط یک راهکار تسکین دهنده است تا به نیاز مسکن عده‌ای از اقشار متوسط و کم درآمد که امکان مشارکت در ساخت این مسکن‌ها را دارند، پاسخ داده شود.

حق لطفی افزود: برای آغار اجرا و ساخت پروژه‌ها لازم است افرادی که در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن واحد شرایط شناخته شده و پیامک دریافت کرده‌اند، نسبت به تکمیل مدارک و واریز وجه آورده خود اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.