| کد خبر: 195538 |

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اعلام کرد:

بزرگ‌ترین طرح جاده‌ای استان کرمان در رفسنجان آماده بهره‌برداری

جاده نوق-بافق که مسیر بندرعباس به بافق را ۱۵۰ کیلومتر کاهش داده، آماده بهره برداری است.

تین نیوز

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده نوق-بافق به عنوان بزرگ‌ترین طرح جاده‌ای استان بوده و مسیر بندرعباس به بافق را ۱۵۰ کیلومتر کاهش داده، آماده بهره برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد انارکی محمدی در نشست خبری با اشاره به نوسانات ارز در کشور و التهابات ایجادشده از ناحیه ارز در بازار، اظهار کرد: مدتی است کشور در آرامش و ثبات نسبتا خوبی پیش می‌رود و قیمت ارز به سمت کاهش حرکت می‌کند و امید است در حوزه سیاست خارجی هم اتفاقات خوبی در کشور بیفتد.

وی بیان کرد: پس از مدت‌ها پیگیری امسال مجوز راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در رفسنجان اخذ شد و از مهرماه امسال دانشجو برای این دانشگاه پذیرش می‌شود هم‌چنین ردیف بودجه بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی و پژوهشکده علوم پزشکی به همراه مجوز پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی رفسنجان صادر شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های رفسنجان و انار بیش از 200 هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و نیاز به یک پلی‌کلینیک پیشرفته دارد که این مکان در رفسنجان احداث خواهد شد تا افراد بتوانند خدمات درمانی را به خوبی دریافت کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان این‌که کمبود و مشکلات آب یکی از معضلات مردم است، تصریح کرد: احداث بزرگ‌ترین مخزن نگهداری آب استان کرمان با ۱۵ هزار مترمکعب گنجایش در رفسنجان در دستور کار است که نیمی از این پروژه احداث و تا 22 بهمن امسال تکمیل خواهد شد.

محمدی انارکی خاطرنشان کرد: حدود 35 درصد آب شهر رفسنجان هدر می‌رود و نیازمند تعویض لوله‌ها است بنابراین با پیگیری‌های لازم امسال اعتبار خوبی گرفتیم و تعویض شبکه فرسوده آب آشامیدنی شهر رفسنجان در حال انجام است.

وی در بحث تأمین آب آشامیدنی حومه شرقی و منطقه نوقات، گفت: در این مناطق مشکلات آب در حال برطرف شدن است و بخش زیادی از این مشکل رفع شده و در بخش نوق هم لوله‌گذاری شروع شده و امیدواریم مشکل جدی آب مهدی‌آباد نوق با حفر چاه جدید حل شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در مورد مشکلات برق رفسنجان بیان کرد: سال گذشته 3 میلیارد تومان اعتبار دولتی برای رفع افت ولتاژ برق مناطق رفسنجان جذب شد و پیگیر هستیم این مشکل به‌طور کلی حل شود امسال نیز مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار دولتی درخواست دادیم که امیدواریم تخصیص و جذب شود و مشکلات حوزه برق رفسنجان به‌طور کلی مرتفع شود. در سال‌های 95 و 96 در مجموع 32میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای پروژه‌های برق‌رسانی به رفسنجان اختصاص و جذب شد.

محمدی انارکی در خصوص امهال وام‌های کشاورزی عنوان کرد: وام‌های کشاورزان پسته کار که طی دو سال اخیر خسارت دیده‌اند به مدت 3 سال امهال شد که اقدام خوبی برای کشاورزانی است که هیچ محصولی نداشتند.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته بیش از 95درصد محصول پسته بر اثر تغییرات اقلیمی از بین رفت و کشاورزانی که وام‌هایی از بانک کشاورزی دریافت کرده بودند 100 درصد امهال شده است و در برخی بانک‌های عامل هم این امهال در حال انجام است در مورد وام‌های زیر 100 میلیون تومان هم قرار است این افراد اصل وام را بپردازند و سود را دولت و دیرکرد را بانک‌ها ببخشند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکنون 850 پرونده برای دریافت تسهیلات اصلاح باغات در استان کرمان تشکیل شد که بخشی از این پرونده‌ها نتیجه بخش بود و کشاورزان وام دریافت کرده‌اند و بخشی دیگر از این پرونده‌ها نیز قرار است امسال با اعتبار تخصیص یافته 50میلیارد تومان برای استان کرمان پرداخت شود.

محمدی انارکی اضافه کرد: در مصوبه ماده 16 هم اخیرا آمده است که افراد حقیقی و واحدهای تولیدی که تا 500 میلیارد تومان وام گرفته باشند اصل وام را بپردازند سود و دیرکرد آن‌ها بخشیده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت پسته اشاره کرد و آن را از مباحث داغ روز خواند و گفت: با توجه به تبلیغات مسموم کشور رقیب نتوانستیم جایگاه خود را در بازار داشته باشیم از طرفی با توجه به این‌که ۹۵درصد پسته صادراتی است تحریم‌ها فشار زیادی به تولیدکننده و صادرکننده وارد می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی در زمینه اتباع بیگانه در رفسنجان عنوان کرد: ۷۳ هزار نفر اتباع افغانستانی از سرانه این شهرستان بهره‌مند می‌شوند و اشتغال را از نیروی ایرانی گرفتند، با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مجبور هستیم به هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز اتباع آموزش دهیم که امیدواریم وزارت کشور در این خصوص نگاه ویژه‌ای به شهرستان رفسنجان داشته باشد.

محمدی انارکی از برگزاری آزمون استخدامی مس در مهرماه امسال خبرداد و گفت: در این آزمون ۴۰۰ نیرو استخدام می‌شوند و امیدواریم هر ۶ ماه یک آزمون استخدامی در مس برگزار و نیروهای بومی جذب شوند‌.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه با اشاره به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی است و باید در قالب حکومت اجرایی شود، در حال حاضر در سطح کشور در قالب بسیج اقداماتی انجام می‌شود و ارشاد و راهنمایی به بی‌حجابان و بدحجابان کافی نیست و باید گسترده‌تر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بی‌توجهی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب‌شرق مستقر در رفسنجان به انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در رفسنجان اشاره کرد و افزود: بارها پیگیری شده‌ایم اما نتیجه‌ای در این خصوص مشاهده نکرده‌ایم.

محمدی انارکی با اشاره به اقدامات انجام شده در فرودگاه رفسنجان، یادآور شد: فرودگاه رفسنجان ۳۵ کیلومتر کابل لایتینگ و ۳۲ کیلومتر فیبر نوری انجام شده و آسفالت محوطه در زمان شهردار سابق انجام و تجهیزات فرودگاه فراهم شده ضمن این‌که امکان سوختگیری در شب و یخ‌زدایی در شب فراهم شده است و کمبود هواپیما تنها مشکل فرودگاه رفسنجان برای برقراری پروازهای بیش‌تر است.

وی در مورد تردد موتورسنگین در خیابان‌های شهر رفسنجان گفت: اگر پیست موتورسواری در منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی شود مردم به‌ویژه جوانان می‌توانند این ورزش را انجام دهند زیرا در این منطقه هم می‌توانند به این ورزش با خیال راحت بپردازند هم این‌که به فکر تخلیه هیجانات خود با این وسیله در سطح شهر نمی‌افتند و خطراتی هم جان مردم را تهدید نمی‌کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه اظهار کرد: جاده نوق-بافق به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح جاده‌ای استان است که مسیر بندرعباس به بافق را ۱۵۰ کیلومتر کاهش داده و آسفالت ۲۸ کیلومتر جاده انجام شده است که آماده بهره‌برداری است.

محمدی انارکی افزود: این جاده یکی از راه‌های ارتباطی مهم به‌شمار می‌رود که دو استان یزد و کرمان را به هم متصل می‌کند و تاثیر اقتصادی را به‌دنبال دارد.

وی با بیان این‌که زیر سازی جاده نوق به کشکوئیه به اتمام رسیده و در دست ساخت است، ادامه داد: جاده نوق رفسنجان با پیگری و پشتکار پیمانکاران در حال احداث است.

محمدی انارکی با بیان این‌که شانه‌سازی جاده رفسنجان-انار با کمک‌های دولتی و شرکت‌ها در حال انجام است، یادآور شد: شانه‌سازی جاده رفسنجان-داوران انجام شده است، امیدواریم که با اخذ ردیف بودجه از حقوق دولتی معادن، دوبانده‌سازی این جاده هم شروع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص سوالی درباره قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به این‌که 44 میلیارد دلار کالا وارد کشور می‌شود اما 12.6 میلیارد دلار آن به‌صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود و این آمار بالا است.

محمدی انارکی ادامه داد: سه قوه در کشور درگیر این کار هستند و تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند و ما در تحقیق و تفحص‌هایی که انجام دادیم به بحث آسیب‌شناسی و پژوهشی پرداختیم، از 232 تکلیفی که به دستگاه‌ها واگذار شده است 160 تکلیف انجام نشده و توانستیم در این بحث اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز را داشته باشیم که در نهایت 77 ماده اصلاح شد چون برخی قوانین و مواد موازی و برخی متضاد بودند و این گزارش تا رسیدن به نتیجه مطلوب نهایی در صحن علنی در یک ماه آینده مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که قیمت ارز در حال سقوط است و روند کاهشی طی می‌کند، بیان کرد: مقدار زیادی ارز در خانواده‌های ایرانی وجود دارد که بهتر است این افراد اعتماد کنند و ارز خود را به بازار عرضه کنند امیدواریم که ثبات ارزی و قیمتی را داشته باشیم.

محمدی انارکی تصریح کرد: آن‌چه مشخص است این‌که آمریکایی‌ها از روی عناد کوتاه نمی‌آمدند اما در برابر قدرتِ مردم ایران کوتاه آمده‌اند امید که در بحث‌های ثبات قیمت و ثبات ارزی هم گام‌های مؤثری برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.