| کد خبر: 162962 |

پاسخ آخوندی به موافقان استیضاح

◄ قضات شریف ایران را چطور متهم می‌کنید؟

آقای امیرآبادی من واقعا از صحبت‌های شما تعجب می‌کنم. قضات شریف ایران را چطور متهم می‌کنید؟ شما نیت‌خوانی می‌کنید؟ ما از معدود وزارتخانه‌هایی هستیم که شورای مبارزه با زمین‌خواری را با قضات شریف برگزار می‌کنیم. شما بابت کار انجام نشده ذهن مردم را مشوش می‌کنید.

تین نیوز

عباس آخوندی در پاسخ به نمایندگانی که در مخالفت با او پشت تریبون آمدند گفت: درباره وضعیت نظام مهندسی باید بگویم که وضعیت نظارت این‌گونه است: یک نفر که مالک است به سازمان نظام مهندسی پول می‌دهد که او یک مهندس را به‌عنوان مهندس ناظر برای معامله تعیین کند که به شهرداری گزارش دهد. فکر می‌کنید چنین وضعیت پیچیده‌ای به‌جز امضافروشی نتیجه دیگری دارد و آیا کار مهندسی از این‌کار بیرون می‌آید. ما اتفاقا دراینباره عین قانون را گفتیم. ما گفتیم که باید مشخص شود چه کسی مسئول کنترل ساختمان است؟ خب این سیستم آشفته مصداق امضافروشی است. آنطور که شما می‌گویید ما نگفته‌ایم مالک خودش باید  ناظر انتخاب کند. ما گفتیم شهرداری، مالک و بازرس هرکدام مسئولیت خود را بپذیرند و این رابطه گیج و منگ پایان یابد.

او اضافه کرد: نکته دوم که آقای اسماعیلی درباره بودجه راهداری فرمودند. من نگفتم بودجه راهداری صفر است بلکه از ماده  70 گفتم. ما همه ساله موضوع را مطابق برنامه ششم و لحظه به لحظه با کمیسیون‌ها و دولت پیگیری کردیم. ما این موضوع را رها نکردیم. تبصره می‌گوید 10 درصد قیمت گازوئیل را برای راهداری و راه آهن در نظر گرفته شده که ما پیشنهاد کردیم مستقیم به حسابشان واریز شود و کمیسیون تلفیق با آن موافقت نکرد. اگر ما کاری نکرده بودیم فکر می‌کنید 46هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی انجام می‌شد؟ عزیزان بودجه محدودیت دارد که میزان عملکرد ما 10ها برابر محدودیت‌ها است.

آخوندی افزود: نکته سوم: آقای امیرآبادی من واقعا از صحبت‌های شما تعجب می‌کنم. قضات شریف ایران را چطور متهم می‌کنید؟ شما نیت‌خوانی می‌کنید؟ ما از معدود وزارتخانه‌هایی هستیم که شورای مبارزه با زمین‌خواری را با قضات شریف برگزار می‌کنیم. شما بابت کار انجام نشده ذهن مردم را مشوش می‌کنید. خواهش می‌کنم این موضوع را به کمیسیون اصل 90 ارجاع دهید و شکایت خود را مطرح کنید و مطمئن باشید بنده هم این موضوع را پیگیری خواهم کرد. آقای امیرآبادی شما شکایت کنید و قوه قضائیه هم نسبت به شما شکایت می‌کند. شما بیهوده تهمت می‌زنید.

آخوندی در پایان گفت: دوستان من از جوانی عضو شورای مرکزی سازندگی بودم و از هیچ طعنه‌ای دلگیر نمی‌شوم. کشورم را دوست دارم و ایران را نیز دوست دارم و در راهش جانفشانی کردم و می‌کنم. آدم سیاسی، دلیرانه باید حرفش را در رسانه، مجلس و... بزند. حرفم را میزنم و برای کشورم تلاش می‌کنم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.