| کد خبر: 186771 |

◄ اعزام 43 دستگاه ماشین راهداری ازبوشهر به مناطق سیل‌زده

43 دستگاه ماشین راهداری ازبوشهر به مناطق سیل زده اعزام شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: چهار اکیپ راهداری 50 نفره و 43 دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از این استان به مناطق سیل زد لرستان و خوزستان اعزام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سیدحمیدرضا علم افزود: این ماشین‌آلات شامل سه لودر، سه بلدوزر، دو بیل مکانیکی، چهار کمرشکن، 17کمپرسی و یک غلطک با پشتیبانی چهار وانت و یک دستگاه کامیونت از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و 13دستگاه لودروکمپرسی از شهرداری‌ها و پیمانکاران طرف قرارداد است.

وی بیان کرد: در بخش حمل‌ونقل و جابه‌جایی کمک‌های مردمی و امکانات موردنیاز دستگاه‌های امدادی در این مدت نیز 50 دستگاه کامیون بخش حمل‌ونقل بارو یک دستگاه اتوبوس بخش مسافر حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کمک‌های مردمی و امکانات دستگاه‌های کمک‌رسان شامل خدمات دارویی، غذایی، چادر، لوله، قایق و نیروی انسانی را به‌صورت رایگان به دو استان سیل‌زده منتقل کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با فروکش کردن سیل در لرستان و پایان امدادرسانی‌های اولیه، 25کیلومتر از راه به‌شدت آسیب‌دیده معمولان به پل‌دختر به استان بوشهر واگذار شد و تاکنون بیش از2هزار نفر ساعت کار در این محور انجام و ترمیم‌شده است.

علم اضافه کرد:این در حالی بود که در استان نیز به دلیل ریزش کوه در محور اهرم  به  فراشبند بعد از بارندگی فروردین‌ماه و زیرآب رفتن محور ساحلی بوشهر به گناوه نیروهای راهداری وظیفه پاک‌سازی و بازگشایی این دو محور را هم بر عهده داشتند.

هزاران میلیارد تومان خسارت به پل‌دختر وارد شده است که  بیش‌ترین بارندگی در روز سوم فروردین در پل‌دختر صورت گرفته بود  که به 167 میلیمتر می‌رسید، همچنین حجم 5000 مترمکعب در ثانیه در آب در رودخانه پل‌دختر این سیل خروشان را تشکیل داده‌شده بود و باعث ویرانی و تخریب نیمی از پلدختر و معمولان شده بود، به‌نحوی‌که 10 روستا کاملا محو شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.