| کد خبر: 196342 |

سوانح رانندگی در جاده‌های سمنان جان ۱۴۰۵ نفر را گرفت

یک‌هزار و ۴۰۵ نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند.

تین نیوز

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: یک‌هزار و ۴۰۵ نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ تقی کبیری افزود: در مدت مذکور ۲۳ هزار و ۶۸۳ مورد تصادف در جاده‌های استان سمنان روی داد که هشت هزار و ۹۲۸ مورد از آن جرحی و بقیه تصادف خسارتی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: براساس آمار، ۷۸۹ نفر به دلیل شدت جراحت وارد شده براثر سوانح رانندگی در صحنه جان باختند که این اعداد و ارقام با توجه به تردد میلیونی مسافر از محورهای ارتباطی سمنان بسیار نگران‌کننده است.

رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: از ابتدای فروردین تا ۲۰ شهریور امسال سه‌هزار و ۱۶۷ مورد سانحه رانندگی در جاده‌های استان سمنان روی داد که ۸۷۷ مورد آن تصادف جرحی بود.

کبیری اضافه کرد: در ۶ ماه گذشته ۱۲۳ نفر براثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و یک‌هزار و ۲۴۸ نفر هم مجروح شدند.

وی اضافه کرد: براساس آمار در پنج سال گذشته در بخش شمالی محور مشهد-تهران ۳۳۰ نفر براثر سوانح رانندگی جان باختند و ۲ هزار و ۳۹۳ نفر هم مجروح شدند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: در بخش جنوبی محور مشهد-تهران به دلیل سوانح رانندگی ۶۰۷ نفر در پنج سال گذشته جان باختند و هم‌چنین چهار هزار و ۷۳ نفر مجروح شدند.

محورهای ارتباطی استان سمنان با ۴۰ دوربین سرعت سنج و نظارتی پلیس‌راه و ۱۴ پایگاه جمعیت هلال‌احمر پوشش داده می شود.

سالانه دست کم ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع است.

در نظر گرفتن زمان استراحت در بین رانندگی طولانی برای رفع خستگی، مهم‌ترین توصیه پلیس‌راه استان سمنان برای جلوگیری از واژگونی است که سهمی حدود ۶۵ درصدی در تصادف‌های رانندگی جاده‌ای در استان سمنان دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.