| کد خبر: 196603 |

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری:

◄ خرید بالگردهای امداد هوایی سخت‌تر از هواپیماهای تجاری است

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: ا وجود اینکه بالگرد نقش بسیار حیاتی در نجات جان انسان‌ها در شرایط بحرانی دارد اما ما در این حوزه متاسفانه تحریم هستیم و ورود این بالگردها به مراتب سخت‌تر از هواپیماهای تجاری است.

تین نیوز

چند روز پیش، رئیس مرکز امداد هوایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از وضعیت وخیم بالگردهای امداد هوایی خبر داد و تاکید داشت که 6 فروند از بالگردهای هوایی به دلیل عدم قطعه زمین‌گیر شده‌اند و احتمال زمین‌گیر شدن ۱۰ بالگرد دیگر نیز وجود دارد.

به گزارش تین نیوز، او دلیل اصلی زمین‌گیر شدن این بالگردها را تحریم اعلام کرده و گفته بود: تحریم‌ها باعث نرسیدن قطعات موردنیاز به بالگرد‌های امداد هلال‌احمر شده و قطعه‌ها قدیمی هستند و بیشتر آسیب می‌بینند. زمانی که موقع تعمیر و نگهداری بالگرد می‌رسد، باید بالگرد برای تعویض قطعه متوقف شود؛ این در حالی است که خلبان‌های ما برای کمک به هموطنان و کمبود قطعه در مواردی از تجربه استفاده کرده‌اند و آن را رعایت نکرده‌اند.

سید علی خمیسی تأکید کرده است؛ هم‌اکنون نیازمند قطعات بالگرد، ملخ و تنظیم‌کننده‌های سیستم‌های الکتریکی و تعدادی موتور هستیم و اگر این موارد جبران نشود ما نمی‌توانیم پاسخگوی بحران‌های آتی باشیم.

علیرضا منظری معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز دراین‌باره می‌گوید: هلال‌احمر در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها امکان نقل‌وانتقال پول را برای خرید بالگرد ندارد.

او در ادامه می‌افزاید: حتی در حال حاضر ما در حوزه تجهیزات آتش‌نشانی و ایمنی نیز تحریم هستیم.

این کارشناس هوایی با بیان اینکه به دلیل دو کاربرده بودن هلی‌کوپتر در بخش نظامی و غیرنظامی خرید قطعات بسیار سخت‌تر است، بیان کرد: با وجود اینکه بالگرد نقش بسیار حیاتی در نجات جان انسان‌ها در شرایط بحرانی دارد اما ما در این حوزه متاسفانه تحریم هستیم و ورود این بالگردها به مراتب سخت‌تر از هواپیماهای تجاری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.