| کد خبر: 239499 |

◄ ایران ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو از روسیه می‌خرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری میان ایران و روسیه از خرید ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو روسی خبر داد.

تین نیوز

 سید احسان خاندوزی در ارتباط تصویری از روسیه با بیان اینکه این خرید با ایجاد خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری میان ایران و روسیه روی خواهد داد، افزود: توافقات خوبی از جمله توافقات دو جانبه بر سر موضوعات نفت و انرژی، راه آهن و ترانزیت دو کشور و تسریع در ایجاد خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور و از جمله تکمیل راهگذر شمال به جنوب از طریق ترانزیت ریلی خلیج فارس به اروپا، اینچه برون و رشت - آستارا و برخی توافقات جنبی دیگر مانند تأمین نهاده‌های اساسی و غلات و همین طور خرید لوکوموتیو در نشست مقامات اقتصادی و انرژی و نفت ایران و روسیه صورت گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، خاندوزی با تاکید بر اینکه تعداد درست و دقیق لوکوموتیوهای مورد خرید از روسیه ۲۰۰ دستگاه صحیح است نه ۲۰۰۰ دستگاه، تصریح کرد: خط آهن رشت - آستارا طول زیادی ندارد، اما بخش گمشده و مفقوده یکی از کریدورهاست که اگر تکمیل شود می‌تواند تغییر مناسبات تجاری میان تمام کشورهای اوراسیا با کشورهای خلیج فارس و حتی پاکستان، هند و چین را در پی داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0


    دویست دستگاه لکوموتیو جدید . مبارک است انشاالله
    با توجه به اینکه راه آهن ایران تجربه لکوموتیو طرح روسی را ندارد ( بجز چند لکوموتیو مانوری در ذوب آهن و تجربه اجاره چند لکوموتیو از اکراین ) ، آیا در این تفاهم نامه به ایجاد تعمیرگاه جاری برای این لکوموتیو ها اشاره شده است؟ تعمیر گاه اساسی ( با تجهیزات خاص این نوع لکوموتیو) چطور ؟ چند تعمیرگاه و در کدام نقاط از شبکه ریلی ؟ سیمولاتور برای آموزش لکوموتیو رانان چطور؟ تامین قطعات یدکی چطور ؟ نقشه ها و اطلاعات فنی لکوموتیو چطور؟
    با توجه به بی پولی راه آهن ، چه کسی مالک لکوموتیو ها خواهد شد؟

  • کوروش 1 0

    فاصله رشت - آستارا در حدود 170 کیلومتر هست. این برای احداث راه آهن طول زیادی نیست؟ اگر زیاد نیست چرا شروع نمیکنید؟ چرا معطل کمک خارجی هستید؟