| کد خبر: 223359 |

بررسی واگذاری طرح‌های توسعه ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تهران

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور گفت: واگذاری طرحهای توسعه ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با ون گازسوز، توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با اتوبوس برقی و توسعه ناوگان اتوبوسرانیBRT شهر مشهد به بخش غیردولتی امروز در محل وزارت کشور بررسی می شود.

تین نیوز

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور گفت: واگذاری طرحهای توسعه ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با ون گازسوز، توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با اتوبوس برقی و توسعه ناوگان اتوبوسرانیBRT شهر مشهد به بخش غیردولتی امروز در محل وزارت کشور بررسی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جواد ناصریان رییس کارگروه واگذاری در وزارت کشور با اعلام این مطلب گفت: بر اساس ماده ۲۷ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ مصوب مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داده شده است طرح ها و پروژه های جدید، نیمه‌تمام، تکمیل‌شده و آماده بهره‌برداری را در قالب قراردادهایی به بخش غیر دولتی واگذار نماید.

برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۲۷ قانون‌الحاق ۲ که به تصویب شورای اقتصاد رسیده‌است، کارگروه واگذاری در دستگاه اجرایی اصلی تشکیل می شود و طرح های پیشنهادی دستگاههای اجرایی وابسته پس از طرح و بررسی و تصویب در این کارگروه طی فرایند انتخاب سرمایه گذار به بخش خصوصی واگذار می شود.

رییس کارگروه واگذاری افزود: واگذاری طرح‌های مذکور به منظور مدیریت منابع محدود دولت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مشروط به حفظ کاربری طرح ها و پروژه ها بوده و حسب تشخیص کارگروه در قالب واگذاری مالکیت یا حق بهره برداری و یا بهره برداری به بخش خصوصی از طریق فراخوان عمومی واگذار می شود . کارگروه واگذاری بر تمامی مراحل انتخاب سرمایه گذار، نظارت خواهد داشت.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: شرایطی که در این واگذاری ها می بایست رعایت شود اجرای مصوبات شورای اقتصاد بوده و شامل نحوه تأمین منابع مالی طرح ها و پروژه ها از قبیل فاینانس، پرداخت هزینه‌های بهره‌برداری یا خرید خدمات در مدت قرارداد و یا واگذاری طرح ها پس از دوره قرارداد با حفظ کاربری می باشد.

وی افزود: در این واگذاری ها اولویت های فنی هم لحاظ می شود به طوریکه طرح ها باید استانداردهای اجرای کیفیت خدمات را داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع و رییس کارگروه واگذاری وزارت کشور عنوان کرد: در این کارگروه، علاوه بر نمایندگان وزارت کشور، نمایندگانی از وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت دادگستری و اتاق صنعت، معدن و کشاورزی عضویت دارند.

ناصریان تصریح کرد: در اولین جلسه کارگروه واگذاری موضوع ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ طرح تامین ۱۰۵ واگن برای قطارشهری تهران به تصویب رسید و طرح نیروگاه زباله سوز ساری برای بررسی بیشتر توسط اعضای کارگروه به جلسه امروز ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح زباله سوز رشت نیز به دلیل دارا نبودن شرایط واگذاری به تصویب کارگروه نرسید و مقرر شد برای تکمیل آن از دیگر ظرفیت های تامین منابع مالی استفاده گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.