| کد خبر: 239584 |

◄ ابهامات اجبار نصب جی پی اس بر روی ناوگان بین المللی جاده ای

با توجه به پیشرفت های روز افزون تکنولوژیک، ضرورت انجام این امر در هاله ای از ابهام است.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران در نامه ای به رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان از مشکلات تغییر شرکت های خدمات دهنده جی پی اس برای کامیون های فعال در حمل و نقل بین المللی خبر داد و خواستار برگزاری نشستی مشترک برای اخذ بهترین سیاست ها در این زمینه شد.

به گزارش تین نیوز، علی محمودی سرای، در نامه ای به افشین کلاهی عنوان کرد: تشکل های زیر مجموعه فدارسیون، مطابق سیاست های اعلامی در خصوص نصب سامانه جی پی اس در وسایل نقلیه جاده ای در مسیرهای حمل و نقل بین المللی مطابق لیست اعلامی از سوی مسئولان ذیربط، اقدام به خرید و نصب و راه  اندازی سامانه GPS از چندین شرکت ارایه دهنده خدمات جی پی اس نموده اند.

بیشتر بخوانید:

‌پایش و بررسی ۲۴ ساعته عملکرد رانندگان، ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی

وی با بیان این که با توجه به پیشرفت های روز افزون تکنولوژیک، ضرورت انجام این امر در هاله ای از ابهام است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرو در صنعت حمل و نقل؛ از جمله ترکیه، بلغارستان، رومانی، آلمان، یونان و ایتالیا، نصب جی پی اس بر روی ناوگان حمل و نقل اختیاری است.

نامه فدراسیون حمل و نقل
نامه فدراسیون حمل و نقل در مورد نصب جی پی اس

این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر این که اکنون چند شرکت به عنوان مجموعه های قابل قبول فعال بوده و مابقی شرکت ها غیر فعال و فاقد اعتبار شده اند، افزود: چه ضمانتی وجود دارد که این چند شرکت در آینده، همچنان امکان خدمات دهی به شرکت های حمل و نقل بین المللی را داشته باشند و اگر در آینده این شرکت ها نیز نتوانستند خدمات مربوط را ارایه دهند خسارات وارده به عهده چه کسی خواهد بود؟

محمودی سرای عنوان کرد:  شرکت های حمل و نقل بین المللی و رانندگان، هنگام خرید جی پی اس هزینه خرید و  شارژ آن را پرداخت نموده اند و تغییر آن به شرکت دیگر، منطقی نبوده و شرکت ها باید دوباره هزینه خرید و نصب دستگاه جی پی اس را بپردازند.

وی پیشنهاد داد هر گونه تغییر رویه، متضمن پذیرش این امر از سوی شرکت های ارایه دهنده جی پی اس باشد که هزینه های مجدد نصب جی پی اس رایگان بوده و هزینه شارژ آن به صورت اقساطی برای شرکت ها در نظر گرفته شود.

 این مقام صنفی ادامه داد: پیشنهاد می شود در این خصوص جلسه ای با حضور همه ذینفعان و با حضور جنابعالی و مدیریت دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری، در محل فدراسیون برگزار تا تصمیمی در راستای مصالح کشور و شرکت های حمل و نقل بین المللی و رانندگان که دراین شرایط سخت به فعالیت مشغول هستند، اتخاذ گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین کارگران 0 0

    این چه وضعی هست با این همه سختی و گرونی اخر هزینه این هم افتاد بر دوش رانندگان به اجبار خروج مرزم را بستن تا پنج ملیون خورده پرداخت کردم بعد نصب کردم خروج شدم چند روز نگذشته درست کار نمیکنه تو این مملکت کافیه یه نفر یکم جنس از چین وارد کنه باید قشر ضعیف به اجبار خرید کنن بدونه اینکه استفاده ای داشته باشه هنوز جی پی اس قدیمیا رو ماشینه که کلی پولش گرفتن اونا از رده خارج شد حالا اینا تمام نصب کردن دوباره یسری دیگه میاد