| کد خبر: 61844 |

ک عضو شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ عقب ماندگی شهرداری تهران در توسعه سیستم های ITS نسبت به برنامه / اخذ عوارض با استفاده از ETC انجام خواهد شد

تین نیوز | عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از عقب ماندگی شهرداری تهران در توسعه سیستم های هوشمند حمل و نقل و ترافیک نسبت به برنامه سال گذشته و جاری خبر داد و گفت: مشکل اصلی شهرداری تهران تامین منابع مالی است.
 
رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به وضعیت ارتقای سیستم های ITS  شهر تهران و عملکرد شهرداری تهران در برش دوم برنامه پنج ساله خود اظهار داشت: طبق گزارشات شهرداری تهران، توسعه سیستم های هوشمند ترافیکی تا سال 93 نسبت به برنامه برش اول دارای عقب ماندگی است.
 
وی افزود: اگرچه شهرداری تهران برای انجام تکالیف  امسال خود در حوزه  ITS تا پایان سال جاری مهلت دارد، اما در برنامه امسال نیز نسبت به برنامه عقب است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه "سیستم های هوشمند حمل و نقل در مترو نیز موضوعیت پیدا می کند" تصریح کرد: شهرداری تهران برای رفع کمبودهای مالی جهت تامین سیستم های ITS  می تواند از فاینانس مترو استفاده کند.
 
تقی پور در ادامه در خصوص اخذ عوارض از معابر خاص شهر تهران و نقش ITS در اجرای این طرح گفت: این طرح در کمیسیون ها در حال بررسی است و البته امکان سنجی در پاره ای از نقاط نیز صورت گرفته است زیرا نیازمند سیستم یکپارچه است.
 
اخذ عوارض از معابر خاص جنبه فرهنگی دارد
وی تاکید کرد: این طرح باید بدون توقف و با سیستم ETC(اخذ عوارض الکترونیکی) اجرا شود و ملاحظات شورای شهر در خصوص اجرای این طرح درارای جنبه فرهنگی برای اخذ عوارض از کاربران دائم معابر خاص است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به گزارشات شهرداری تهران و توجیه فنی-اقتصادی نسبت به پیش بینی بار ترافیکی  اجرای این طرح اذعان کرد: نفس این اتفاق تاثیر جدی بر انجام یا عدم انجام یک پروژه نمی گذارد. زیرا اجرای پروژه هایی در راستای روانسازی ترافیک الزام آور است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم یادآور شد: در حال حاضر مشکل اصلی شهرداری تهران برای اجرای پروژه های عمرانی  تامین منابع مالی است و در صورت ایجاد منابع مالی پایدار، ساخت تونل  و پل های دو یا چند طبقه تسهیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.