بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ تصویب طرح ایجاد و تسهیل جایگاه های کوچک سوخت رسانی در تهران

◄ تصویب طرح ایجاد و تسهیل جایگاه های کوچک سوخت رسانی در تهران

تین نیوز | طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه های کوچک سوخت رسانی در تهران ظهر امروز با 17 رای مثبت به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری ضمن قرائت و توضیح دستور جلسه امروز 27 مرداد مبنی بر " بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه های کوچک سوخت رسانی در تهران" اظهار داشت: تسهیل در شرایط سوخت گیری خودروها و جلوگیری از اتلاف زمان، انرژی و صرفه جویی در هزینه های مرتبت، همچنین رفع کمبود جایگاه سوخت در کلان شهر تهران و توسعه متوازن احداث جایگاه های سوخت مورد نیاز در سطح کلان شهر تهران و حریم آن دلایل یک فوریت بررسی طرح است.

وی در ادامه با بیان اینکه" شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با لحاظ موارد زیل برای ایجاد جایگاه های سوخت تک سو( تک و دو تلمبه) در شهر و حریم تهران اقدام نماید: شهرداری تهران تدوین آیین نامه، ضوابط استاندارد طراحی پمپ با تیپ های متنوع ساخت جایگاه و الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست و چگونگی تصویب، پیش بینی و جانمایی جایگاه های تکسو، تامین زمین مورد نیاز احداث جایگاه و جذب سرمایه گذار در ساخت و بهره برداری جایگاه  در سطح شهر تهران و حریم با همکاری دستگاه های ذی ربط  را تهیه و اقدام نماید.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ضمن پیشنهاد ساخت جایگاه های سوخت در حاشیه برخی از بوستان های بزرگ تهران همچنین خاطرنشان کرد: برخلاف مذاکرات قبلی، وزیر نفت به صورت شخصی چند سرمایه گذار جهت مشارکت با شهرداری تهران معرفی کرده است.

در ادامه جلسه دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران علاوه بر اعلام نظر موافق با این طرح گفت: تعداد خودروهای موجود در معابر شهر تهران با تعداد جایگاه های سوخت نسبت به 10 سال گذشته  قابل مقایسه نیست و در حال حاضر ترافیک و آلودگی هوای ناشی از توقف خودروها در سف های پمپ بنزین موجب نارضایتی شهروندان می شوند.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن مخالفت با این طرح تاکید کرد: شهرداری نباید با ورود به این طرح درگیر مسائل جایگاه داری شود و به غیر از جانمایی و مکان یابی سایر موارد باید از طریق شرکت نفت انجام شود.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز تصریح کرد: با ایجاد تسهیلات برای مردم موافق هستیم اما نباید این تسهیلات تهدید کننده سلامت مردم شود. از طرفی  شهرداری تهران طبق برنامه پنج ساله دوم مکلف به تهیه پیوست سلامت برای تمامی پروژه های شهر از جمله همین طرح است.

وی افزود: باید گازهای متصاعد شده در زمان سوختگیری وسایل نقلیه توسط تجهیزات استاندارد جمع آوری شود زیرا این گازها سرطان زا هستند و افزایش جایگاه های در دل محلات معضلات فراوانی به بار خواهد آورد. همچنین با استفاده از فضای بوستان های شهر تهران برای این امر بشدت مخالف هستیم و شهرداری می تواند از املاک در اختیار یا خریداری شده برای این کار استفاده کند. با اعمال این ملاحظات کمیسیون سلامت موافق اجرای طرح ارائه شده است.

معصومه آباد رئیس کمیته بحران یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: در حال حاضر تعداد جایگاه های عرضه بنزین در تهران حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰جایگاه است که نسبت به آمار سالانه شماره گذاری ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در تهران  دلیل روشنی برای توسعه آن است.

آباد در پایان سخن خویش افزود: خواهش می کنم که این طرح را از دستور خارج کرده و به همان مصوبه سال 84 یا 88 که شورا تصویب کرد که شهرداری برنامه های مطالعاتی و آیین نامه ضوابط خود را ارائه دهد، پرداخته شود.

در پایان نیز مهدی چمران رئیس شورای شهر بر مشارکت شهرداری در طراحی و جانمایی این طرح تاکید کرد و سر انجام با 17 رای مثبت به تصویب رسید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.