| کد خبر: 57641 |

نماینده مجلس در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ دلایل کاهش کرایه حمل بار در کشور

تین نیوز | عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه" دولت هیچ دخالتی در کاهش کرایه حمل بار طی دو سال اخیر نداشته است" تصریح کرد: به دلیل شرایط اقتصادی، وضعیت صنایع تولیدی و به تبع رکود در بازار حمل و نقل کالا، رانندگان خود به حمل بار با کرایه پایین تر تن می دهند.

علی نعمت چهاردولی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به کاهش کرایه حمل بار علیرغم آزادسازی قیمت سوخت در کشور اظهار داشت: علت اصلی وقوع این اتفاق ناشی از رکود در بازار کسب و کار و تاثیر آن بر حمل و نقل بوده است و دولت هیچ دخالتی در این مسئله طی دو سال اخیر نداشته است.

وی افزود: به دلیل شرایط اقتصادی کشور، بخش های مختلفی همچون تجارت و ترانزیت و تولید و شاخه های اقتصادی وابسته به آن مانند حمل و نقل، با افت شدید، باعث افزایش طول دوره بیکاری یا رکود کسب و کار کامیون داران شده است.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه" افزایش یا کاهش کرایه حمل بار تابع قانون مشخصی نیست" خاطرنشان کرد: با توجه به توافقی بودن کرایه حمل بار در کشور، مالکان خودروهای سنگین به دلیل هزینه های بالای نگهداری کامیون و یا تامین اقساط خرید کشنده جدید، حمل بار با کرایه پایین را می پذیرند. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با توجه به رکود در بخش مسکن و صنایع تولیدی بیان کرد: به طور مثال در زمان توسعه ساخت و ساز از طریق مسکن مهر، به دلیل افزایش تولید مصالح مورد نیاز ساخت مسکن، شاهد رونق حمل و نقل بار از طریق جاده در داخل کشور بوده ایم، در صورتی که پس از رکود در بخش مسکن در حمل و نقل نیز اتفاق خاصی رخ نداد.

چهاردولی در ادامه گفت: در حال حاضر بسیاری از کارخانه های تولیدی در کشور رو به تعطیلی هستند و این مسئله موجب کاهش صادرات و از طرفی واردات شده است. لذا امیدواریم با تلاش برای دستیابی به دوران رونق اقتصادی، ناظر حرکت چرخ حمل و نقل و ترانزیت باشیم.

وی در پایان یادآور شد: اگر قرار بر افزایش سهم حمل و نقل ریلی باشد، باید در انتظار کاهش سهم جاده ها در حمل و نقل بود که خود دلیلی بر افزایش کرایه بار از طریق کامیون محسوب می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    خدابه دادکامیون دارانی که قسط پرداخت می کنندبرس