| کد خبر: 56708 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ افزایش قیمت سوخت و کاهش کرایه حمل بار / ۲۰ درصد رانندگان، کامیون های خود را از دست داده اند

تین نیوز | رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی استان اردبیل با اشاره به وضعیت نامطلوب حمل و نقل کالا گفت: درحالی که جهان شاهد کاهش 50 درصدی قیمت سوخت و افزایش 50 درصدی کرایه حمل بار است، قیمت سوخت در ایران دو برابر و هزینه نگهداری ناوگان چند برابر شده، اما کرایه حمل بار کاهش یافته است.

رضا قلی رضایی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به وضعیت نابسامان حمل و نقل و خطر نابودی این صنعت با روند فعلی اظهار داشت: هزینه گازوئی، قیمت معین و ثابتی ندارد و علاوه بر نرخ مصوب هر جایگاه نرخ متفاوتی اخذ می کند.

وی با بیان اینکه چیزی تا از پای افتادن حمل و نقل بار نمانده است، افزود: درحالی که جهان شاهد کاهش 50 درصدی قیمت سوخت و افزایش 50 درصدی کرایه حمل بار است، قیمت سوخت در ایران دو برابر و هزینه نگهداری ناوگان چند برابر شده، اما کرایه حمل بار کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه هزینه و کرایه های بارگیری طی چند سال اخیر به مقصد افغانستان با تغییرات بسیاری مواجه شده، افزود: کرایه حمل زنجان-ایران به هرات- افغانستان در سال 91 مبلغ سه میلیون و 400 هزار  ريال به ازای هر تن بار و دو میلیون ریال پشت بارنامه بوده است.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت ها و هزینه ها، کرایه ایران به افغانستان به یک میلیون و 400 هزار ریال به ازای هر تن بار است و فقط هزینه ویزا مطرح بود در حالی که علاوه بر هزینه ویزا رودپاس و خط سیر نیز اضافه گردیده است.

رضایی تصریح کرد: کرایه حمل در تمام کشورها افزایش 50 درصدی و هزینه سوخت در کل جهان کاهش 50درصدی داشته است. در حالی که در ایران هزینه سوخت دو برابر گردیده است.

وی یادآور شد: در سال های گذشته رانندگان با درآمد یکسال خود می توانستند صاحب خانه، کامیون جدید یا خودرو شخصی شوند اما در حال حاضر 20 درصد رانندگان حتی همان کامیون های خود را نیز از دست داده اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد عیفرلو 0 0

    با تشکر از گزارش علمز وفنی ریاست محترم انجمن اردبیل اگر حاکمیت وصنف برای حمایت از حمل ونقل جادهای اقدامی نکند اقتصاد کشور دراینده دچار کمبود شدید ناوگان شده وهزینه های حمل بسیار افزایش خواهد یافت دررکود با حمایت کرد ودرزمان رونق سود انر برد

  • راننده ترانزیت 0 0

    با سلام از اوایل دیماه ۹۳ با کاهش شدید کرایه حمل اوضاع اقتصادی رانندگان و مالکان کامیونهای ترانزیتی بسیار نامطلوب می باشد. برای مثال رانندگانی که در مسیر بندر به ترکمنستان فعالیت می کنند با احتساب ۲ سرویس در ماه درآمدی خالص در حدود ۲تا ۴ میلیون تومان دارند. یعنی کمتر از درآمد یک تاکسی شهری مسئولین فکر چاره کنند.

  • ابوالفضل 0 0

    باسلام کرایه حمل سوخت از تهران ایران به تیمروز افعان نسبت ب سال گذشته ۴میلیون تومان کاهش داشته ومخارج سرویس دوبرابرشده خواهشا مسئولین فکری بکنن