بازدید سایت : ۲۷۳۰۵
در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ منتظر معجزه از " نانو آسفالت " نباشیم

◄ منتظر معجزه از " نانو آسفالت " نباشیم

تین نیوز | مدیر بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه" نمی توان انتظار معجزه از نانو در صنعت عمران همچون پزشکی داشت" گفت: طبق مشاهدات ما استفاده از نانو آسفالت در روسازی نتیجه قابل توجهی در کاهش هزینه ها و تاثیری بر زندگی مردم نداشته است.

عقیل قدیم در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به بررسی های انجام شده بر روی نتایج نانو آسفالت اظهار داشت: علیرغم رویکرد استفاده از نانو در روسازی راه به منظور جلوگیری از نفوذ آب در ضخامت سازه ای آسفالت، طبق مشاهدات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نتیجه قابل توجه و تاثیرگذار بر اقتصاد زندگی مردم و کاهش هزینه های ساخت در بر نداشته است.

وی افزود: به دلیل قیمت بالای مواد نانو نسبت به میکرو، استفاده از نانو در مصالح کم حجم مانند صنعت ساختمان به صرفه است اما برای مصالح سنگین مانند بتن و آسفالت فقط می تواند در سطح مانند سطح سنگدانه و یا سطح آسفالت صورت گیرد.

مدیر بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه" نمی توان انتظار معجزه از نانو در صنعت عمران همچون پزشکی داشت" گفت: اگرچه اقدامات دانشجویی بسیاری در این زمینه به منظور کاهش درصد قیر در آسفالت یا جلوگیری از "عریان شدگی" با مواد ضد عریانی صورت گرفته است، اما به غیر از "نانو فیلتراسیون" در هیچ یک از شاخه های دیگر عمران شاهد نتیجه عملی نبوده ایم.

قدیم با اشاره به رویکرد جهانی نسبت روسازی جاده و تغییر سیکل استاندارد مصالح تصریح کرد: به دلیل سرعت بالای علم و تغییرات در استفاده از فناوری های روسازی به جای استناد به نوع فناوری به کار گرفته شده مانند نانو یا میکرو، ضمانت عمر روکش آسفالت (10 سال) مورد توجه است.

وی در پایان با اشاره به توجیه فنی-اقتصادی استفاده از نانو در روسازی آسفالتی خاطرنشان کرد: به دلیل هزینه بالای تامین مواد نانو، در صورت استفاده به اندازه یا زیاد آن اقتصادی نیست، همچنین نمی توان با مقدار کم نیز کل سطح را بدان آغشته کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.