| کد خبر: 57586 |

فردا؛ آغاز ثبت نام بیستمین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل ونقل بین المللی کالا

تین نیوز | بیستمین آزمون تأسیس شركتهای حمل‌ ونقل بین‌‌المللی كالا در روز جمعه مورخ 30 مرداد ماه در تهران برگزار می‌شود. ساعت شروع و محل برگزاری و نحوه ثبت‌نام، متعاقباً اعلام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور، محمدجواد عطرچیان، مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت:  پیرو اطلاعیه قبلی، فرایند ثبت‌نام از ساعت صفر روز شنبه مورخ 20 تیر آغاز و تا ساعت 24 روز جمعه مورخ 9 مرداد 1394، خاتمه می‌یابد.

 وی یادآور شد: جهت تسهیل فرایند ثبت‌نام، امسال ترتیبی پیش‌بینی شده است تا متقاضیانی كه در دوره گذشته (نوزدهم)، مجاز به شركت در آزمون بوده‌اند، بتوانند با مراجعه به سایت ثبت‌نام آمادگی خود را برای شركت در آزمون دوره بیستم اعلام نمایند. ضمن آنكه امكان ویرایش و تكمیل اطلاعات مندرج در دوره گذشته نیز برای آنها، فراهم شده است. طبعاً این دسته داوطلبان، تا زمانیكه اطلاعات خود را ویرایش ننموده‌اند نیازی به مراجعه به ادارات كل حمل‌ونقل استان محل تقاضای تاسیس نداشته و فرایند ثبت‌نام آنان، با همان مراجعه اینترنتی، به سادگی خاتمه می‌یابد، البته در صورت هرگونه ویرایش از جمله تغییر محل تقاضای تأسیس،‌ تغییر عكس، آدرس و غیره باید مدارك جدید خود را به اداره‌كل حمل و نقل استان محل تقاضای تأسیس ارائه نمایند.

عطرچیان همچنین اظهار داشت: برای متقاضیانی كه دوره گذشته (نوزدهم) در آزمون ثبت‌نام ننمودهیا مجاز به شركت نبوده‌اند، روال ثبت‌نام همانند دوره گذشته مستلزم تكمیل و بارگذاری كلیه اطلاعات درخواستی و مراجعه به واحد ترانزیت اداره‌كل حمل و نقل استان محل تأسیس، حداكثر 3 روز كاری بعد از ثبت‌نام اینترنتی می‌باشد.

مدیركل دفتر ترانزیت، با تأكید بر واكاوی دقیق كلیه پیشنهادها، نقطه‌نظرها و انتقادهای متقاضیان آزمون دوره گذشته كه از شیوه‌های مختلف اعم از كتبی، شفاهی، ایمیل،‌ نمابر، تماس تلفنی، پیامك، ... دریافت گردیده، همچنین شمار قابل توجهی از ملاحظات و دیدگاه‌های كارشناسان،‌ مدیران، صاحبنظران و عموم فعالان حمل و نقل مندرج در رسانه‌ها و جراید، اظهار داشت: سعی شده است تا از نتایج حاصله، با لحاظ مقررات و واقعیات موجود، در جهت بهبود شرایط برگزاری آزمون جدید، استفاده گردد.

وی اظهار داشت: متقاضیان شركت در آزمون باید اطلاعات و دانش جامع و كافی علمی و كاربردی در حوزه‌های مرتبط با حمل و نقل بین‌المللی كالا و ترانزیت با شیوه‌های مختلف حمل و نقل را داشته باشند و جهت كمك به داوطلبین نیز منابعی جهت بهره‌برداری و مطالعه آنان در صورت لزوم در سایت سازمان معرفی شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • زهیر صادقی 0 0

    به استناد مواد ۱۲ و ۱۳ آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی کشور اشخاصی می توانند در آزمون تخصصی تاسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا شرکت نمایند که دارای سابقه مفید اجرایی در امر حمل و نقل بین المللی باشند به استناد این مواد بسیاری از متقاضیانی که در سایر شقوق حمل و نقل(به غیر از حمل و نقل بین المللی جاده ای و به ویژه حمل و نقل دریایی) فعال هستند در این آزمون شرکت می کنند. با عنایت به اینکه مجری آزمون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و بی شک نظر بزرگواران شواری عالی هماهنگی ترابری کشور فعالان حمل و نقل جاده ای بوده است. و پروانه فعالیت در سایر شقوق حمل و نقل توسط سازمان های دیگری ارائه می گردد. انتظار می رود که فعالان حمل و نقل جاده ای در این دوره دارای ضریب تخصصی پیشه خود باشند. ممکن است اشخاصی از شرکت های کشتیرانی در این آزمون شرکت کنند و رتبه عالی نیز بیاورند علی ای حال تاکنون سند سی ام آر را از نزدیک ندیده باشند یا حتی به تمامی مواد کنوانسیون تیر مسلط باشند ولی تاکنون دفترچه تیر را از نزدیک لمس نکرده باشند و آن را پر نکرده باشند. با توجه به عنایت ویژه سازمان محترم راهداری و حمل و نقل جاده ای در دوره قبل دال بر افزایش تعداد قبول شدگان در این دوره شنیده های حکایت از آن دارد که متقاضیان از سایر شقوق حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی با مساعدت مالی مدیران شرکت ها در حال برگزاری دوره های فشرده آزمون حتی در خود شرکت ها هستند. اگر چه مراد و مقصود در آیین نامه مذکور سابقه فعالیت عملی در حمل و نقل بین المللی جاده ای است به سبب عدم صراحت قانون، مجری به تبعیت از قانون، مجوز شرکت تمامی متقاضیان از سایر شقوق و تشکل های اداری در آزمون را می دهد اما انتظار می رود در بارم بندی نتایج، ضریبی برای فعالان حمل و نقل بین المللی جاده ای لحاظ شود. کلنجار با موارد عملی به غایت از صددرصد تئوری مفید واقع است. این آزمون برای حمل و نقل بین المللی((((جاده ای))))) توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار می شود.

  • فعال حمل ونقل جاده اى 0 0

    جناب آقاى زهیر صادقى به مطلب خیلى خوبى اشاره کردند.. که ضمن تشکر از ایشان به اطلاع میرساند قانون صراحت کامل را دارا میباشد و اگر این کار قبلا انجام شده باشد به صراحت سازمان راهدارى سهوا اشتباه بزرگى را انجام داده که این سوابق سایر شقوق حمل ونقل را سوابق محسوب کرده و حتى اگر این طور هم باشد از نظر قانونى میبایست پروانه فعالیت آنها ابطال گردد…چون اولا کلمه(حمل ونقل بین المللى) صرفا براى شرکت هاى جاده اى در نزد سازمان ثبت شرکت ها بکار میرود براى مثال آیا تاکنون دیده اید اسم یک شرکت کشتیرانى بشود(شرکت کشتى رانى حمل ونقل بین المللى) و یا اسم یک شرکت هواپیمایى بشود(شرکت هواپیمایى بین المللى)!!!!!… دوماًبه صراحت در تبصره ماده ٣ آیین نامه تاسیس اشاره نموده که فعالیت دریایى و هوایى و حتى حمل ونقل جاده اى بین شهرى(نه بین المللى) ریلى حق العملکارى گمرکى را شرکت هاى حمل ونقل بین المللى میتوانند پس از کسب مجوزهاى لازم از ارگانهاى ذیربط شان همچون سازمان کشتیرانى و راه آهن و گمرک(حتى حمل ونقل درون شهرى جاده اى را از خود سازمان راهدارى) اخذ و به فعالیت بپردازند(که این گونه سایر فعالیت ها آیین نامه هاى مربوط به خود را دارند) … سوماً مهمترین دلیل و محکم ترین آن خود ماده ١٠ آیین نامه تاسیس میباشد که اعضاى آن کمسیون پنج نفره میباشد که نمایندگان سایر شقوق حمل ونقل در آن هیچ کرسى ندارند و حتى آرا کمسیون فقط مربوط به فعالیت جاده میباشد نه سایر شقوق!!!! براى مثال آیا کمسیون ماده ١٠ آیین نامه میتواند براى تخلفات شرکت هاى کشتى رانى یا ریلى یا هوایى و… راى صادر کند؟؟؟!!!!!!!!!!!!! طبیعتا جواب به صراحت این هست که نمیتواند… لذا از سازمان محترم راهدارى تقاضا داریم در زمینه سوابق اجرایى صرفا روزنامه رسمى شرکت هاى حمل ونقل بین المللى ودر زمینه بیمه سوابق بیمه اى شرکت هاى مربوطه را در نظر بگیرند و سوابق سایر شقوق در این زمینه بى اثر میباشد حتى سوابق کارمندان بازنشسته راه آهن و کشتى رانى و هواپیمایى…