| کد خبر: 52890 |

اختلاس بزرگ در شرکت آزادراه تهران‌‌پردیس

تین نیوز | دادستان شهرستان پردیس از کشف اختلاسی بزرگ در شرکت آزادراه تهران-‌پردیس خبر داد و گفت: دو نفر از کارکنان این شرکت بازداشت شده‌اند.

حیدر فتاحی از دستگیری دو نفر از کارکنان شرکت آزادراه تهران‌-‌پردیس خبر داد و اظهار داشت: برحسب گزارش محرمانه‌ای که چندی پیش به دادستانی پردیس ارائه شد، دو نفر از کارمندان شرکت آزادراه تهران‌-‌پردیس، که مبادرت به اختلاس و کلاه‌برداری کرده بودند، با اقدامات قضائی و پلیسی دستگیر شدند و پرونده‌ای دراین‌باره تشکیل شد.

وی افزود: متأسفانه این افراد با توسل به شیوه‌های متقلبانه و سوءاستفاده از موقعیت شغلی، نسبت‌به صدور تگ‌های الکترونیکی (برچسب‌های هوشمند برای عبور خودروها از لاین الکترونیکی آزادراه) اقدام کرده‌اند.

دادستان شهرستان پردیس گفت: این افراد مبالغ هنگفتی را به‌صورت نامشروع از افراد مختلف اخذ کرده بودند که با درایت و پیگیری‌های ویژه دستگاه قضا و پلیس، تاکنون دو نفر از متهمان اصلی را شناسایی و بازداشت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: پرونده این افراد درحال سیر مراحل قانونی است تا در ادامه نسبت‌به شناسایی سایر شرکای این متهمان، که مبالغ هنگفتی اخذ کرده و به‌جای واریز به‌ حساب شرکت، با اقدامات متقلبانه این مبالغ را برای خود و شرکای‌شان برداشت می‌کردند، اقدامات لازم صورت گیرد.

فتاحی درباره مبلغ کلی این کلاه‌برداری اظهار کرد: این پرونده درحال بررسی است، اما این مبلغ بسیار زیاد و چشمگیر است.

دادستان شهرستان پردیس افزود: این افراد در زمان خاصی اقدام به جعل و سوءاستفاده از تگ‌های دیجیتال کرده‌اند که دراین‌باره، سوءاستفاده از بیت‌المال نیز مطرح است و کارهای تخصصی و کارشناسی برای تعیین مقدار اصلی این اختلاس درحال انجام است و به‌زودی مبلغ اصلی، مشخص و اعلام می‌شود.

وی افزود: در این پرونده، کلاه‌برداری، تحصیل مال نامشروع و سوءاستفاده از بیت‌المال مطرح است و قانون نیز مجازات سنگینی را دراین‌باره تعیین کرده است.

دادستان شهرستان پردیس گفت: درحال‌حاضر، دستگاه قضائی در پی شناسایی عاملان اصلی این پرونده اختلاس است و اقرار دو مجرم بازداشت‌شده درباره سوءاستفاده و جعل تگ‌ها، باعث بازشدن بُعدهای زیادی از این پرونده شده است و به‌زودی عاملان اصلی دیگر نیز به دام قانون خواهند افتاد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.