| کد خبر: 50763 |

◄ اخبار جاده ای ایران در هفته گذشته / از تعلیق شش ماهه یک شرکت مسافربری تا لزوم استفاده از فناوری های نوین در راهسازی

تین نیوز | احداث 1200 کیلومتر بزرگراه در سال جاری، اجرای حکم تعلیق شرکت متخلف حادثه اتوبوس تهران - ساری، جزئیات احداث آزادراه-همت کرج، برتری فنی-اقتصادی روبه بتنی نسبت به آسفالتی و نیاز مبرم به استفاده از فناوری های نوین در حمل و نقل جاده ای اهم اخبار حمل و نقل جاده ای کشور را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، تنش های اول هفته گذشته بر سر حادثه اتوبوس اسکانیا در محور فیروزکوه و واژگونی در دره ورسک که منجر به مرگ 12 نفر از سر نشینان آن شده بود، در پایان هفته با شروع همایش ملی بتن به نبرد سنتی قیر و بتن بر سر روسازی راه ها جانی دوباره بخشید که در آینده نزدیک به دلیل عرضه قیر تهاتری از سوی دولت به وزارت راه و تولید مازاد سیمان در کشور پر رنگ تر خواهد شد.

احداث 1200 کیلومتر بزرگراه در سال جاری
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به برنامه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای ساخت بزرگراه ها در سال 94 اظهار داشت: یک هزار و 200 کیلومتر بزرگراه در قالب باند دوم جهت تبدیل به چهارخطه یا ساخت باند کناری تا پایان سال مالی جاری ساخته می شود.

خیرالله خادمی با توجه به حجم ترافیک راه های برون شهری کشور تاکید کرد: باید میزان بزرگراه های ساخته شده در کشور به 35 هزار کیلومتر برسد، زیرا 15 هزار کیلومتر فعلی تنها پاسخگوی نیمی از نیاز های مردم است. همچنین چهارخطه شدن راه های شریانی و بزرگراه ها نقش قابل توجهی در کاهش تلفات جاده ای و ایجاد ترافیک روان خواهد داشت.

حکم تعلیق شرکت متخلف حادثه اتوبوس تهران - ساری اجرایی شد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان البرز با اشاره به دلایل تعلیق شش ماهه فعالیت شرکت آسیا سفر کرج گفت: طبق ابلاغیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ارسال نامه از سوی اداره کل استان به مدیر مجموعه، فعالیت این شرکت از صبح روز ششم اردیبهشت ممنوع است.

قاسم باقری اشاره به حکم تعلیق شش ماهه شرکت آسیا سفر کرج به دلیل تخلف در ارسال اتوبوس برای جابجایی مسافران شرکت هواپیمایی ماهان که هنگام بازگشت به ساری اظهار داشت: یکی از دلایل این اقدام حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عدم وجود قرارداد میان راننده یا مالک اتوبوس با شرکت مسافربری و دیگری، اقدام به حمل مسافر برای مسیر فاقد سرویس در پایانه به مقصد ساری بوده است.

تملک اراضی سبب طولانی شدن احداث آزادراه همت-کرج شد
معاون وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از آزادراه همت-کرج گفت:قطعه اول این آزادراه حدفاصل انتهای منطقه 22 شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول پنج کیلومتر تکمیل شده و با اتصال به آزادراه تهران-کرج در حال بهره برداری است. همچنین قطعه دوم در دست اجرا و مطالعات طرح اتصال قطعه سوم این آزادراه به محور چالوس در امتداد کمربندی شمالی شهر کرج در دستور کار است.

علی نورزاد مشکلات ناشی از طولانی شدن تملک املاک واقع در طرح مسیر مصوب را سبب تمایل سرمایه گذار برای اتصال قطعه سوم این آزادراه به جاده چالوس با بهره گیری از اراضی دولتی عنوان کرد و گفت: این مسئله سبب کاهش زمان تملک و افزایش سرعت احداث آزادراه می شود که بر همین اساس مطالعه طرح اتصال این مسیر به محور چالوس درامتداد کمربندی شمالی شهر کرج در دستور کار قرار گرفت.

برتری فنی-اقتصادی روسازی بتنی نسبت به آسفالتی
دبیر علمی کنفرانس ملی رویه های بتنی با اشاره به مقایسه فنی - اقتصادی روسازی های بتنی و آسفالتی گفت: در بسیاری از مقالات و کارهای پژوهشی انجام گرفته در سطوح داخلی و خارجی، برتری فنی و اقتصادی رویه های بتنی با در نظر گرفتن هزینه های چرخه عمر نسبت به رویه های آسفالتی مشهود است.

ابوالفضل حسنی، رئیس دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس افزود: هنگام صحبت از تفاوت های عملکردی این دو روسازی اولین اختلاف در دوام نمایان می شود؛ به طوری که اکثر تحقیقات و طراحی ها بیانگر عمر دو برابری روسازی بتنی نسبت نمونه آسفالتی است.

نیاز جدی حمل و نقل جاده‌ای به فناوری‌های نوین
رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی با اشاره به وضعیت بتن در ایران و شرایط استفاده از آن اظهار داشت: واقعیت امروز کشور در حمل و نقل جاده ای، نیاز مبرم به استفاده از فناوری های جدید روسازی است.  زیرا جاده های کشور در مواجهه با بارش بیش از حد باران، جاری شدن سیل، ریزش شیروانی یا سنگ ریزه، آسیب های جدی و خسارت مالی تا 100 میلیارد تومان متحمل می شوند.
 
محمد شکرچی زاده با بیان اینکه این چرخ بر مسیر خود می چرخد و اتفاقی نمی افتد، تاکید کرد: امروز تکرار رویه بخشودنی نیست و نباید رویه های آسفالتی عمری معادل 3 تا 5 سال داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.