| کد خبر: 49952 |

جزیره هرمز گردشگری خلیج فارس را رونق می دهد

تین نیوز | معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه جزیره هرمز یکی از مهم ترین قطب های گردشگری خلیج فارس است، اظهار داشت: با رونق هر چه بیشتری گردشگری در جزیره هرمز، شاهد تحول گردشگری در خلیج فارس خواهیم بود.

فرشید واحد گفت: ساخت نخستین هتل در جزیره هرمز از سال 90 آغاز شده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تصریح کرد: این پروژه با همکاری مشترک سرمایه گذار بخش خصوصی اجرایی شده است.

به گفته وی، به منظور ساخت این هتل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار داده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اذعان داشت: این هتل با درجه دو ستاره به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مراحل ساخت این هتل هم اکنون به اتمام رسیده است، گفت: این هتل در حال حاضر مراحل تجهیز را طی می کند.

واحدی پیش بینی کرد همزمان با هفته گردشگری در مهر امسال، شاهد افتتاح این هتل باشیم.
وی با اشاره به اینکه این نخستین هتل در جزیره هرمز محسوب می شود،خاطرنشان کرد: بدون شک با ساخت این هتل، گردشگری در جزیره هرمز وارد مرحله ای جدید خواهد شد.

واحدی بیان کرد: به منظور ساخت این هتل یک میلیارد تومان هزینه شده که 30 درصد این مبلغ آورده سرمایه گذار و بقیه آن در قالب تسهیلات بانکی از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد: جزیره هرمز دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر بفردی است و یکی از مقاصد اصلی طبیعت گردان محسوب می شود.

وی همچنین به ساخت پارک ساحلی در سال 87 در جزیره هرمز با صرف هزینه 500 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: با ساخت این پارک ساحلی شاهد رونق گردشگری در هرمز بودیم که امیدواریم با افتتاح هتل در این جزیره نیز گردشگری جزیره بیش از پیش رونق گیرد.

به گفته وی، هم اکنون تورهای یکروزه از مقصد بندرعباس به جزیره هرمز برگزار می شود اما به دلیل نبود مکان اقامتی، امکان اقامت شبانه برای گردشگران فراهم نیست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه جزیره هرمز یکی از مهمترین قطب های گردشگری خلیج فارس است، اظهار داشت: با رونق هر چه بیشتری گردشگری در جزیره هرمز، شاهد تحول گردشگری در خلیج فارس خواهیم بود.

هرمز، جزیره‌ای بیضی شکل که نوعی گنبد نمکی است به مساحت 42کیلومتر مربع در ورودی خلیج فارس در 8 کیلومتری بندرعباس واقع است.

این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند. همین موقعیت هم که آن را در طول تاریخ، از نظر راهبردی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار کرده ‌است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.