| کد خبر: 48198 |

◄ معرفی رکورد داران تاخیرهای پروازی در بهمن ۹۳

تین نیوز | در بهمن ماه سال گذشته میانگین تاخیر هر پرواز 37 دقیقه اعلام شده است.

به گزارش تین نیوز آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره تاخیر پروازهای شرکت های مختلف هواپیمایی در فرودگاه مهرآباد، نشان می دهد در بهمن ماه سال 93 شرکت های هواپیمایی در مجموع 4 هزار و 393 پرواز توسط 14 ایرلاین های داخلی انجام شده که از این تعداد دو هزار و 139 پرواز با تاخیر و بیش از 160 هزار دقیقه تاخیر در مجموع پروازهای این ماه، ثبت شده است.

بر این اساس میانگین تاخیر هر پرواز 37 دقیقه و میانگین تاخیر هر پرواز تاخیر دار، 75 دقیقه اعلام شده است.

در این میان بیشترین تعداد پروازهای بهمن ماه به شرکت های ماهان، ایران ایر، و آسمان به ترتیب با 771، 617 و 559 پرواز اختصاص یافته است.

همچنین ایران ایر با 399 پرواز، بیشترین میزان پرواز تاخیردار را داشته و ماهان و آسمان هر کدام با 363 و 335 پرواز تاخیردار، در رده های بعدی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، شرکت های ایران ایر، آسمان، و ماهان به ترتیب با 21، 18،و 12 درصد، بیشترین سهم تاخیر هر شرکت از میزان کل تاخیرها را داشته اند.

آمار منتشره از سوی سازمان هواپیمایی کشور، نشان می دهد ایران ایر در 65 درصد پروازهای بهمن ماه 93 تاخیر داشته که در این زمینه جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. همچنین حمل و نقل هوایی نفت با 64 درصد و اترک ایر با 62 درصد، در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

همچنین در بهمن ماه سال گذشته، شرکت های معراج با 32 درصد، و قشم ایر و آتا ایر هرکدام با 37 درصد، کمترین درصد پرواز تاخیردار را نسبت به کل پروازها داشته اند.

بررسی میانگین تاخیر هر پرواز تاخیردار نشان می دهد که شرکت های هواپیمایی ایرتور با 87 دقیقه تاخیر در رتبه نخست آسمان و ایران ایر به ترتیب با 86 و 83 دقیقه تاخیر در هر پرواز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

از سوی دیگر، ایران ایر با میانگین تاخیر 54 دقیقه در هر پرواز، رکوردار بیشترین میانگین تاخیر بوده و پس از آن شرکت های آسمان و نفت، هر کدام با 52 دقیقه، و اترک ایر با 45 دقیقه تاخیر در هر پرواز، در جایگاه های بعدی قرار دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.