| کد خبر: 41713 |

بهره برداری از پروژه های زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی

تین نیوز | باحضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و مقارن با ایام ا... دهه فجر و سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی، مراسم  بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش بیش از 335  میلیارد ریال برگزار گردید.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی این پروژه ها كه در راستای توسعه خدمات و فعالیت های بندری جهت ارائه خدمات مناسب به صاحبان كالا احداث گردیده  است، ضمن افزایش توان نگهداری انواع كالا در بندر به میزان سالانه 3 میلیون تن ، زمینه شغلی برای بیش از 150 نفر را نیز فراهم خواهد آورد. 

 بهره برداری از دو پروژه بزرگ سرمایه گذاری بخش خصوصی درقالب ساخت 4 باب انبارمکانیزه به ظرفیت اسمی 180000 تن و 2 باب انبار چند منظوره به ظرفیت 80000 تن توسط دو شرکت نیاکوگستر شمال و شركت اهتمام گستر به ارزش335 میلیارد ریال سرمایه گذاری تحقق یافته است، از جمله ی این پروژه های سرمایه گذاری بزرگ به شمار می آید.

مهندس سعید نژاد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود:  سازمان بنادر و دریانوردی سیاست و رویکرد اصلی خود را بر مشارکت و حضور چشمگیر بخش خصوصی در همه ی زمینه های خدمات دریایی و بندری  پایه گذاری نموده و حتی در همین راستا، سرمایه گذاری در ایجاد زیر ساخت ها و تأسیسات زیربنایی به ویژه در نوسازی تجهیزات بندری را نیز تمایل دارد که با بخش خصوصی پیش ببرد .

وی با بیان اینكه در شرایط كنونی می بایست از همه ظرفیت ها و پتانسیل های بخش خصوصی و دولتی توأمان به منظور توسعه همه جانبه كشور بهره جست، بنادر كشور را  از جمله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را در فراهم نمودن شرایط رسیدن به توسعه پایدار،  پیشرو معرفی نمود. 

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اصل رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در تعامل مثمر ثمر با بخش خصوصی است که خوشبختانه در بنادر استان خوزستان طی دهه گذشته این روند بسیار چشمگیر بوده که منجر به جذب بیش از12000 میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری و افزایش بیش از 30 میلیون تن ظرفیت نگهداری کالا با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی  شده است و در تداوم این راه به زودی شاهد بهره برداری از پروژه های بسیار بزرگ مبتنی بر خدمات ارزش افزوده و افزایش بهره وری سرمایه  در این مجتمع  بندری خواهیم بود.

یادآور می شود بنادر استان  خوزستان در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و دستیابی به توسعه پایدار با مشاركت و همراهی بخش خصوصی، تا كنون توانسته گام های بسیار بزرگی در راستای توسعه بنادر و ایجاد تأسیسات و امكانات بندری بردارد. همچنین طی سال های اخیر با رویكرد ورود به بنادر نسل سوم و چهارم، سرمایه گذاری در بخش  تولید و خدمات ارزش افزوده نیز بطور چشمگیری رشد یافته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.