| کد خبر: 33451 |

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفتگو با تین‌نیوز خبر داد:

◄ اعزام ۲۰ هزار زائر گرگانی به حج عمره از ۲۱ آذر / پیگیری فرودگاه گرگان برای برقراری پروازهای عتبات

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه های استان گلستان با بیان اینکه اولین کاروان حج عمره روز جمعه 21 آذر عازم سرزمین وحی می شوند، گفت: امسال 20 هزار زائر گرگانی به خانه خدا مشرف خواهند شد.

تیمور امیری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه اولین پرواز حج عمره، روز جمعه 21 آذرماه در ساعت 12 ظهر انجام می شود، اظهار کرد: امسال 20 هزار زائر گرگانی به خانه خدا مشرف می شوند.

وی با اشاره به اینکه در هر پرواز 250 تا 300 زائر عازم سرزمین وحی می شوند، گفت: پروازهای حج عمره توسط شرکت هواپیمایی سعودی و با هواپیماهای بویینگ 340 صورت می گیرد.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان، در خصوص پرواز عتبات گفت: فعلا پروازهای عتبات از فرودگاه بین المللی گرگان عملیاتی نشده اما جلسات مختلفی با مسئولان داشتیم و امیدواریم به زودی این پروازها برقرار شود.

وی با تاکید بر اینکه هر هفته بالغ بر 50 پرواز رفت و برگشت از فرودگاه بین المللی گرگان انجام می شود، گفت: شرکت های هواپیمایی آسمان، کاسپین، ایران ایر و سعودی از فرودگاه گرگان پرواز انجام می دهند.

امیری با اشاره به اینکه تقاضای سفر به شهرهای تهران، مشهد و زاهدان نسبت به سایر شهرها بیشتر است اضافه کرد: سالانه 200 هزار نفر در پروازهای داخلی از فرودگاه بین المللی گرگان جابجا می شوند.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان تصریح کرد: در صورتی که از طرف ایرلاین ها یا چارترکنندگان تقاضای افزایش پرواز اعلام شود، فرودگاه بین المللی گرگان آمادگی لازم را دارد.

وی به پروژه ترمینال 9 هزار متری پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی گرگان اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی این پروژه طی هفته گذشته و با حضور مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور صورت گرفت، این پروژه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان در دست احداث است و تا 20 ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

امیری در پایان گفت: پروژه های دیگری در دست اقدام است که در آینده نزدیک مناقصه آن برگزار و پیمانکار مشغول به کار می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.