| کد خبر: 31786 |

معاون سابق سازمان هواپیمایی در گفتگو با تین‌نیوز تشریح کرد:

◄ تمدید مذاکرات هسته‌ای و افزایش امیدواری‌ در صنایع هوایی / خرید هواپیما تسهیل می‎شود؟

تین نیوز | معاون سابق سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه تمدید مذاکرات این امیدواری را ایجاد کرده که ممکن است شرایط آسان تر برای خرید و فروش هواپیما فراهم شود، گفت: برای خرید و فروش هواپیما، باید منتظر نتیجه مذاکرات در تیرماه آینده باشیم.

علیرضا منظری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با تاکید بر اینکه در صورت لغو کامل تحریم ها، مشکل صنعت هواپیمایی کشور برطرف می شود اظهار کرد: با لغو کامل تحریم ها به همه شرکت های سازنده هواپیما و قطعات اعلام می شود که شرایط برای خرید و فروش هواپیما با ایران فراهم شده است.

وی ادامه داد: تا وقتی که زمان مذاکرات تمدید شود، تحریم ها به صورت معلق خواهد ماند و در این مدت فقط در زمینه تامین قطعات، با همان شرایطی که قبلا گفته شده برای ایران تسهیلات فراهم می کنند.

معاون سابق سازمان هواپیمایی تصریح کرد: در این مدت هیچ اتفاق جدیدی در زمینه خرید و فروش هواپیما نخواهد افتاد تا اینکه دوباره مذاکرات انجام و نتیجه آن مشخص شود.

منظری از علاقه مندی شرکت های سازنده قطعات و هواپیما برای همکاری با ایران خبر داد و افزود: اگرچه در این مدت، مذاکره و پیگیری شرکت ها برای کسب اطلاعات و بررسی نیازهای ایران انجام می شود اما در بخش نقل و انتقالات هواپیما باید منتظر نتیجه مذاکرات در تیر ماه آینده باشیم.

این کارشناس ارشد حمل و نقل هوایی تاکید کرد: البته پس از انتشار این خبر که مذاکرات به صورت مناسب پایان یافته و تمدید شده است، اثر روانی مثبت در محموله هایی که در بخش خرید و فروش هواپیما هستند ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: تمدید مذاکرات این امیدواری را ایجاد کرده که ممکن است شرایط آسان تری برای خرید و فروش هواپیما فراهم شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alex Dunn 0 0

    آقای منظری بسیار خوشبین هستند، ولی بعید است به این زودی ها هواپیمای نو وارد ناوگان ایران شود۰در حد ۳ درصد۰ممکن است بعد از شهریور ۱۳۹۴ قطعاتی برای ناوگان پیش از انقلاب به ایران بدهند۰فقط همین۰ولی ناوگان روسی قابل خریداری است۰مثلا سوخوی ۱۰۰ مسافربری، البته با موتور و ایویونیک روسی۰

  • علیرضا منظری 0 0

    با سلام و تشکر از دوست عزیز موضوع مورد بحثشرایط تحریم بود و در آن اظهار نظر راجع به هواپیمای نو نشده بلکه بحثاز خرید و فروش روان هواپیما بود. در هر حال من هم اعتقاد دارم در صورت رفع تحریم ها شرایط حاکم بر صنعت حمل و نقل هوایی چه در بخش تعیین استراتژی و خط مشی ها و سیاست ها و چه در زمینه برنامه های اجرایی و مدیریت حاکم بر شرکت های حمل و نقل هوایی اجازه استفاده از هواپیمای نو را به لحاظ بازگشت سرمایه گذاری را تا مدتی نخواهد داد مگر آن که اتفاقی بیفتد که بخواهند سرمایه گذاری بدون توجیه اقتصادی انجام دهند آن هم در حد محدودی استفاده از هواپیمای نو امکان پذیر خواهد بود.

  • علیرضا مونزوی از شرکت ورشکسته هما 0 0

    آقای منظری مشکل این صنعت بیش از تحریمها مربوط به سو مدیریت است و فساد گسترده مالی، تشدید تحریمها طی چند سال اخیر تنها بهانه ایست برای توجیه و کم کاریهای مدیریتی.

  • متصدی پرورشگاه 0 0

    Alex جان احتمالا اشتباه شده این بنده خدا گفته کار روان تر می شود نگفته هواپیمای نو می شود آورد ضمن اینکه سازمان هواپیمائی کشوری فعلا نمی تواند همین بچه هائی را که آورده بزرگ کند و همه دارند به راه خلاف می روند حالا برودند فرزند جدید(منظور هواپیمای نو است) بیاورند خوب تو پیچ و خم وطبقه های سازمان و انشگاه امیر کبیر پیر می شود!