| کد خبر: 31015 |

پیش بینی رشد ۴ درصدی برای بخش صنعت ایران در سال ۹۳

تین نیوز | معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نرخ رشد بخش صنعت و معدن سال ۱۳۹۳ را ۴ درصد پیش‌بینی کرد و گفت: ۴۳ برنامه اجرایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی به برنامه‌های عملیاتی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت تبدیل شده‌است.
 
حسین ابویی مهریزی در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران با اشاره به این که برنامه راهبردی وزارت صنعت به تاکید نعمت‌زاده رسیده و در دست تدوین است، بیان کرد: در برنامه‌های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درستی استفاده خواهد شد.
 
وی ادامه داد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نسخه ملی برنامه سعادت اقتصاد ایران است و این سیاست‌ها جامع الاطراف، دائمی و مستمر است که 43 برنامه اجرایی تبدیل به برنامه‌های عملیاتی شده و اجرای آن ماده به ماده به سازمان مدیریت گزارش خواهد شد.
 
این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با برنامه ششم گفت: تدوین برنامه ششم در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار است و پیشنهاداتی در این رابطه ارائه شده و برنامه اعلامی تا خرداد ماه به مجلس و تا شهریور به دولت برای اجرا و یکسانی بودجه 1395 ابلاغ خواهد شد.
 
ابویی با تاکید بر این که اقتصاد در محیط امن و آرام توان فعالیت دارد ادامه داد: بخش صنعت، معدن و تجارت در محیط آرام و امن می‌تواند فعالیت خوب ،  مفید و همراه با رشد داشته باشد.
 
وی از تدوین شاخص آزادی اقتصادی خبر داد و بیان کرد: برنامه عملیاتی شاخص رقابت پذیری در حوزه کلان و شاخص صنعتی تدوین شده تا بنابر آن مسیر رشد و توسعه طی شود.
 
معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اولویت‌های وزارت صنعت، گفت: اولویت‌های رشته های صنعتی مطالعه شده که باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد و در کنار آن از اقتصاد بانک محور کشور آگاه بوده و امید است طبق برنامه‌های آینده روش سرمایه محور در کشور عملیاتی شود.
 
ابویی با بیان این که همیشه عرضه و تقاضا در اقتصاد تاثیرگذار است، افزود: اگر آمار بنابر استاندارهای هر بخش تدوین شود اختلافات آماری عمیق نبوده ولی ممکن است جایی آمارها به صورت دستوری تهیه شود.
 
وی ادامه داد: آمار دروغ نمی‌گوید بلکه دروغگویان آمار می‌سازند و این در حالی است که دولت و وزارت‌خانه متعهد بوده و همیشه بر آمار و ارقام منتشره خود متعهد خواهد بود.
 
او با تاکید بر این که بانک مرکزی برمبنای شاخص‌های خود آمار را اعلام می‌کند گفت: در 14 ماه گذشته آمارها در مقاطع زمانی مشخص یکسان بوده است.
 
معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که مرجع نرخ رشد بانک مرکزی است، بیان کرد: سال 1392 پایین ترین نرخ رشد و بدترین وضعیت را در چند سال گذشته تجربه کرده‌ایم.
 
وی در پایان تاکید کرد: آمار 6 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 10درصد رشد داشته که پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد صنعت و معدن در سال 1393، به 4 درصد برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.