| کد خبر: 268228 |

◄ اقدامات شرکت مترو تهران در حمایت از حقوق معلولان

شرکت مترو تهران در زمینه نصب آسانسور، افزایش پله های برقی ایستگاه ها، تعبیه خطوط بساوایی، ایجاد رمپ معلولان و همچنین احداث گیت عریض ویلچر، فعالیت های گوناگونی انجام داده است.

تین نیوز

در راستای اجرایی شدن اهداف قانون حمایت از حقوق معلولان و آن بخش از وظایفی که به تسهیل تردد در ایستگاه های شبکه راه آهن شهری منجر می شود، شرکت مترو تهران اقدامات متعددی را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده که هر سال به کیفیت و تنوع این قبیل فعالیت ها افزوده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در تشریح نتایج اقدامات صورت گرفته به منظور تحقق مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان می گوید: از سال ۱۳۹۹ شرکت مترو تهران در ۵ بخش مختلف شامل نصب آسانسور، افزایش پله های برقی ایستگاه ها، تعبیه خطوط بساوایی، ایجاد رمپ معلولان و همچنین احداث گیت عریض ویلچر، فعالیت های گوناگونی انجام داده که ثمره آنها در ۴۲ ایستگاه از خطوط ۳ ، 4 ، ۶ و ۷ قابل مشاهده است.

وی در مورد برنامه های سال جاری و اقدامات برنامه ریزی شده در این زمینه برای خطوط جدید نیز گفت: در ایستگاه علامه جعفری که نخستین افتتاحیه شبکه مترو تهران طی سال ۱۴۰۲ بود، مسیر ویژه نابینایان، گیت عریض ویلچر، پله برقی و میله دستگرد تعبیه شد و رمپ ورودی و آسانسور این ایستگاه از دسترسی دوم آن در حال اجرا است.

همچنین ورودی سوم ایستگاه بریانک در خط ۷ که به صورت ویژه برای توان خواهان طراحی شده است، در مرداد ماه به بهره برداری رسید. در خط ۷ مجوز بهره برداری از ۱۵ دستگاه آسانسور برای ایستگاه های مهدیه، برج میلاد، بوستان گفتگو، هلال احمر، کمیل و چهل تن دولاب اخذ شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در پایان صحبتهای خود افزود: در تمام طراحی های انجام شده برای ایستگاه های خطوط جدید (خط ۸ تا خط 11) و ایضاً ایستگاه های در نظر گرفته شده برای پروژه های توسعه شرقی خط 2 ، توسعه شمال غربی خط ۷ و نیز توسعه شرقی خط ۴ هم ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت، طبق نشریه ۸۹۳ - ض رعایت شده است تا خدمات کیفی و کمی مورد نظر، طبق قوانین متناظر با این امر اعمال شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.