◄ رانندگان کامیون مدعی شدند: بومی گرایی همچنان بر تعقل گرایی می چربد
باطل کردن دو روزه برگ نوبت رانندگان موجب می شود آنان به ناچار پایانه را ترک کرده و به امید جذب بار با کامیون خالی به پایانه دیگری بروند.
رانندگان کامیون مدعی شدند با وجود دستور العمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر ممنوعیت بومی گرایی در پایانه های بار، توزیع ناعادلانه بار در تعدادی از پایانه ها و مراکز توزیع بار همچنان به شدت ادامه دارد.
به گزارش تین نیوز، ظفر عظیمی مهر راننده کامیون در این مورد مدعی شد در برخی پایانه های بار از جمله در پایانه های زنجان، قزوین، یزد و سنندج تبعیض و بومی گرایی وجود دارد.
وی در این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور، تردد کامیون های خالی به اقتصاد، سوخت، آب و هوا و محیط زیست لطمه می زند.
وی افزود: وقتی یک راننده از روی میل یا ناچاری تمایل به توقف و نوبت گرفتن چند روزه در یک پایانه حمل بار دارد چرا بعضی از انجمن های صنفی با دستورات سلیقه ای، برگ نوبت رانندگان غیر بومی را دو روزه باطل می کنند؟
عظیمی مهر ادامه داد: باطل کردن دو روزه برگ نوبت رانندگان موجب می شود آنان به ناچار پایانه را ترک کرده و به امید جذب بار با کامیون خالی به پایانه دیگری بروند.
این راننده کامیون خاطرنشان کرد: تردد یکسر خالی کامیون ها نه تنها هزینه بسیاری برای کامیوندار و راننده در پی دارد بلکه همچنان که گفته شد به اقتصاد کشور نیز لطمه می زند و موجب افزایش مصرف سوخت و ترافیک و حوادث رانندگی نیز شده و به محیط زیست نیز آسیب می زند.
وی از مسئولان مرتبط درخواست کرد به مدیران پایانه های بار و دیگر مراکز توزیع کالا دستور دهند تمام کامیون ها چه بومی چه غیر بومی را در نوبت بارگیری قرار دهند و تا هر یک از آنان بتوانند طبق نوبت اقدام به اخذ بار و حضور در اعلام بار داشته باشند.
فیلم پیوست را که در مورد بومی گرایی در پایانه های بار است، ببینید:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.