| کد خبر: 265386 |

آغاز مذاکرات رسمی برای پروازهای تهران- ریاض از هفته آینده

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در خصوص راه اندازی پروازهای مستقیم ریاض هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توان این پروازهای برنامه ای را راه اندازی کرد و این پروازها می توانند بین شهرهای مختلف ایران و عربستان برقرار شوند.

تین نیوز

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در خصوص راه اندازی پروازهای مستقیم ریاض هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توان این پروازهای برنامه ای را راه اندازی کرد و این پروازها می توانند بین شهرهای مختلف ایران و عربستان برقرار شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مذاکرات با مقامات سازمان هواپیمایی عربستان در حاشیه اجلاس ایکائو در این کشور به منظور گسترش همکاری های حمل و نقل هوایی و برقراری پروازهای مستقیم تهران- ریاض و پروازهای غیر حج اظهار داشت: همراه با سفیر ایران در ریاض با رییس سازمان هواپیمایی کشوری عربستان و معاونان وی جلسات متعدد مشترک برگزار شد و درباره موضوعات مشترک بین ایران و عربستان، به روز شدن توافقات، افزایش تعداد پروازها به ویژه پروازهای تمتع و عمره و پروازهای برنامه ای مذاکرات مفصلی بین طرفین انجام و تیمی از نمایندگان دو کشور برای پیگیری این موضوعات و به روز شدن توافقات معرفی شدند.

وی ادامه داد: به موازات این پیگیری ها برقراری پروازهای عمره را آغاز می کنیم. پروازهای عمره بعد از سال 93 از سر گرفته می شوند و با هماهنگی با طرف عربستانی برنامه این است که امسال پروازهای عمره برقرار شود و شرکت های معتبر برای برقراری این پروازها را به طرف مقابل معرفی کرده ایم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره توافقات برای راه اندازی پروازهای ریاض گفت: در خصوص راه اندازی پروازهای مستقیم ریاض هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توان این پروازهای برنامه ای را راه اندازی کرد و این پروازها می توانند بین شهرهای مختلف ایران و عربستان برقرار شوند. قرار بر این شد که در کارگروه بین نمایندگان معرفی شده بین دو طرف، مذاکرات نهایی انجام شود و این کارگروه تخصصی از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد اما تا به امروز عربستان و ایران مانع، محدودیت یا شرطی برای برقراری پروازهای غیر حج مطرح نکرده اند.  

محمدی بخش با اشاره به بررسی بازار پروازهای غیرحج ایران و عربستان و میزان تقاضا برای سفرهای هوایی به ایران از عربستان افزود: قرار بر این سات که تمام درخواست ها در کارگروه تخصصی مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد و پس از بررسی ها می توان درباره حجم تقاضا صحبت کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.