| کد خبر: 264202 |

◄ مترو پرند و اسلامشهر؛ علاج سرطان آلودگی و ترافیک تهران

ضروری است متروی پرند بالاخره امسال افتتاح شود و متروی اسلامشهر نهایتا سال بعد تا میدان نماز به بهره برداری برسد.

تین نیوز

خودروهای شخصی نقشی اساسی در آلودگی هوای تهران دارند که بخش زیادی از آنها مربوط به خودروهای شخصی که هر روز از حومه تهران وارد خود شهر تهران می شوند به همین دلیل ضروری است مترو پرند هرچه زودتر افتتاح شود و مترو اسلامشهر نهایتا سال بعد تا میدان نماز به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز، این د رحالی است که کارشناسان معتقدند ساخت خطوط حومه ای قطار شهری می تواند بخش زیادی از این معضل را برطرف کند.

به اعتقاد کارشناسان بدون توجه به راه اندازی قطارهای حومه ای متروی تهران، سرطان ترافیک در مسیرهای منتهی به تهران و داخل شهر تهران علاج نخواهد شد.

به گفته آنان در حالی که فقط مناطقی همچون اکباتان به موازات لشگری و به سمت تهرانسر و شهرک های این مناطق  و کارخانه های اطاف، قلعه حسن خان، شهریار، اندیشه،  فردیس ، ملارد،  صفادشت و فرودگاه پیام به طول 50 کیلومتر، جمعیتی معادل جمعیت کشور قطر زندگی می کند، این جمعیت عظیم  هیچ سرویس حمل و نقل مناسب و منظمی هم ندارد و  این در حالی است که جمعیت این مناطق هم رو به افزایش است.

کارشناسان می گویند حتی اگر  یک خط 2 مترو کرج از ایستگاه شهید سلطانی تا سمت ملارد راه اندازی شود به یک جمعیت بیش از 500 هزار نفری که جنوب بزرگراه تهران کرج زندگی می کنند خدمات ارایه می شود و  این مناطق و این جمعیت به خط 5 مترو تهران متصل خواهند شد که  فقط همین پروژه چه تاثیر شگرفی در کیفیت زیست مردم و ترافیک بزرگراه تهران کرج و ترافیک خود شهر تهران می گذارد.

آنان تاکید می کنند بر همین اساس یکی از ضرورت های کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران توجه بیش از پیش به متروی حومه است  و به همین دلیل انتظار این است که متروی پرند بالاخره امسال افتتاح شود و متروی اسلامشهر نهایتا سال بعد تا میدان نماز به بهره برداری برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمیدرضا 2 1

    بادرود
    باتوجه به شرایط موجود و ترافیکهای اعصاب خردکن توراه پرند، اساسا راه اندازی متروی پرند لازم وضروریه،
    اما آنچه که تو تاریخچه صحبتهای مدیران امر ووعده های الکی ودروغ تاالان انجام شده،حاکی از این است که تا آخر آبان هم این مهم اتفاق نیفته
    چراکه خودتین نیوز هم تو صحبتهای داره میگه امسال.پس یعنی هماهنگی‌ها انجام نشده..
    یاحق

  • کامبیز 2 2

    کاش توضیح می دادن که معنی بالاخره امسال یعنی چی؟ مگه پایان آبان قرار بر افتتاح نبود؟ چرا دو پهلو و با کلی صحبت کردن قول های داده شده را مدفون میکنید؟ شرم و خجالت هم بسیار چیز خوبی ست البته اگر داشته باشن.

  • برسام 1 0

    سلام لطفا متروی صفادشت را هم راه اندازی کنید تاثیر شگرفی در ترافیک تهران خواهد داشت همچنین کاهش مصرف سوخت-کاهش الودگی هوا- صرفه جویی زمان وگرنه طولی نخواهد کشی اطراف تهران قفل خواهدشد

  • امیر 8 0

    در خصوص مترو پرند
    اگر این خط بصورت مستقیم به خط یک وصل نشود و قرار باشد مردم در ایستگاه شاهد از قطار پیاده شده و مجددا سوار قطار خط یک شوند ، استقبالی از این خط نخواهد شد چون همین حالا مردم با اتوبوس نیم ساعته میایند ایستگاه شاهد در حالیکه مترو این مسیر را 50 دقیقه یا یکساعت خواهد آمد که بصرفه نیست فقط از نظر هزینه بصرفه است .
    لطفا پیگیری کنید