| کد خبر: 264144 |

واکنش مقام مسئول درباره ادعای فرار قیر رایگان از پروژه های عمرانی دولتی به بازار آزاد

در حوزه راهداری که مسئولیت آن بر عهده سازمان راهداری است، حتی یک کیلو قیر رایگان و یارانه ای وارد بازار آزاد نشده است.

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: طبق آمار تجمیع شده از سوی استان ها سالانه بین 50 تا 100 میلیارد تومان علایم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جاده ها به سرقت می روند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، رضا اکبری با بیان اینکه عمده این تجهیزات و تابلوهای ایمنی به سرقت رفته در ضایعاتی ها به فروش می رود، گفت: در این موضوع ممکن است خود پیمانکاران مقصر باشند. اما بسیاری از این تجهیزات راهداری و راهسازی و علایم ایمنی به سرقت رفته کشف می شوند و معمولا از سوی اقشار کم درآمد و معتاد سرقت انجام می شود.

معاون راهداری سازمان راهداری تاکید کرد: موارد زیادی از این سرقت ها ردیابی و شناسایی شده اند و به دستگاه قضایی معرفی کرده ایم و برخوردهای لازم انجام شده، اما این دزدی ها تنها به جاده های کشور محدود نمی شود و در داخل شهرها به ویژه شهر تهران میزان سرقت ها بسیار بیشتر است.

اکبری ادامه داد: در این سال هایی که با افزایش سرقت ها مواجه شدیم، سعی کرده ایم از مواد و مصالحی مصرف کنیم که به درد دزی نخورد و قابل سرقت نباشد، برای مثال پایه ها را از آهن به کامپوزیت تغییر دادیم که ارزشی برای سرقت نداشته باشد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین درباره انتقاد برخی از نمایندگان مجلس درباره فرار قیر رایگان از پروژه های عمرانی دولتی به بازار آزاد و حذف قیر رایگان اظهار داشت: در حوزه راهداری که مسئولیت آن بر عهده سازمان راهداری است، حتی یک کیلو قیر رایگان و یارانه ای وارد بازار آزاد نشده است و هیچ تخلفی در این باره حتی به اندازه یک مثقال فرار قیر از پروژه های عمرانی به ما گزارش داده نشده و از سوی نهادهای ناظر کشف نشده است. البته از سایر حوزه ها اطلاعی ندارم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.