| کد خبر: 263738 |

◄ عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی درجه یک راه آهن در بیرجند بزودی آغاز می‌ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: پیمانکاران همه قطعات اجرای طرح راه آهن استان مشخص شده و بزودی عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی درجه یک راه آهن در بیرجند که از مهمترین بخش‌ های این پروژه است آغاز می‌ شود.

تین نیوز

بیرجند | معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: وضعیت پروژه خوب ارزیابی شده و امید است با رفع موانع تامین مالی شاهد سرعت بیشتر در روند اجرا باشیم.

به گزارش تین نیوز، علیرضا عباس زاده صبح امروز در حاشیه بازدید مجری راه آهن شرق کشور از قطعه ۱۶ پروژه راه آهن خراسان جنوبی اظهار داشت: این پروژه با توجه به تاثیرگذاری درتوسعه ارتباطات و تجارت بین الملل از مهمترین طرح های زیرساختی استان به شمار می رود و دارای ارزش ملی و فراملی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ پیمانکار در محدوده این استان برای ساخت قطعات مربوط به راه آهن فعالیت می کنند، افزود: عملیات اجرایی راه آهن همزمان با حضور رئیس جمهور در شهریورماه آغاز شد که در این راستا پیمانکاران در همه قطعات مربوط به استان مشخص و در حال تجهیز کارگاه هستند.

عباس زاده با اشاره به اینکه مطالعات مربوط به همه قطعات در سطح استان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شده است، اذعان داشت: وضعیت پروژه خوب ارزیابی شده که امیدواریم با رفع موانع تامین مالی شاهد سرعت بیشتر در روند اجرا باشیم.

وی مهمترین مساله برای پیمانکاران و مجری طرح را تامین منابع مالی دانست و گفت: در این راستا با استجازه مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور، روش تامین مالی از طریق تهاتر نفتی در دستور کار قرار گرفته است.

عباس زاده افزود: راه آهن شرق کشور از معدود پروژه هایی به شمار می رود که با تهاتر نفتی، تامین مالی می شود.

وی با بیان اینکه بخش اول محموله نفتی مربوط به تامین منابع این پروژه حمل شده است، افزود: دولت به عنوان کارفرما دغدغه ای برای تامین منابع مالی ندارد و باید پیمانکاران با هماهنگی بیشتر به کار سرعت دهند.

عباس زاده به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی درجه یک راه آهن در بیرجند اشاره کرد و افزود: استان آمادگی کامل را برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر اجرای طرح و پیمانکاران دارد.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران استان و مدیر پروژه راه آهن زاهدان بیرجند مشهد و نیز مشاورین و پیمانکاران طرح در محل کارگاه قطعه ۱۶ شرکت ویسا برگزار شد، آخرین وضعیت عملیات اجرایی و مشکلات و موضوعات مرتبط در تمامی ۲۳ قطعه این طرح ریلی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.