| کد خبر: 263559 |

◄ تریلی چینی جدید و کم مصرف به جاده های ایران می آید + جزئیات

جاده های ایرانو بازار کامیون کشور ما به زودی میزبان یک مدل جدید از تریلی چینی کم مصرف خواهد بود. مزیت مهم این تریلی کاهش تا 10 درصدی مصرف سوخت آن است.

تین نیوز

جاده های ایران و بازار کامیون کشور ما به زودی میزبان یک مدل جدید از تریلی چینی کم مصرف خواهد بود. مزیت مهم این تریلی کاهش تا 10 درصدی مصرف سوخت آن است.

به گزارش تین نیوز، تریلی جدیدی که تا مدتی دیگر در جاده ها شاهد آن خواهیم بود ایک بیجینگ نام دارد و هنوز مشخص نیست با چه برندی در ایران معرفی شود. این تریلی مهر ماه ۱۴۰۲ در گمرک بندر عباس رویت شده و به احتمال فراوان مراحل ترخیص آن از گمرک تاکنون طی شده است. تریلی مورد اشاره، در3 رنگ نقره ای، آبی و قرمز تولید شده و البته فقط رنگ نقره ای آن در گمرکات ایران دیده شده است.

شرکت ایک تراک دو مدل کشنده با نام های بیجینگ ایکس ۷ و بیجینگ ایکس ۹ را تولید نمود. شرکت سازنده مدعی است که این کشنده ۲۰ تا ۴۰ کیفیت بهتری از هم نوعان خود در بازار دارد. مصرف سوخت در این کشند بین ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یافته و این یک مزیت عالی برای آن به حساب می آید.

غرش موتور 560 اسب بخاری  

تریلی چینی جدید ایکس ۹ مانند دیگر همتاهای چینی خود از موتور کامینز تحت لیسانس آمریکا بهره می گیرد. موتور کامینز آن از نوع ۱۳ لیتری با ۵۲۰ الی ۵۶۰ اسب بخار قدرت است، موتور ایکس ۹ می تواند ۲۶۰۰ نیوتن متر گشتاوری تولید کند. این موتور توانست استاندارد آلایندگی یورو ۵ اروپا را دریافت کند اما قابل ارتقا به یورو ۶ نیز می باشد.

گیربکس نصب شده روی این کشنده همان زد اف ترکسون نسل چهار به صورت تمام اتوماتیک ۱۲ سرعته است. علاوه بر آن گیربکس آن همراه با ریتاردر هیدرولیکی می باشد. سیستم ترمز کشنده ایک بیجینگ ایکس ۹ از نوع محور دیسکی است.

تجهیزات تریلی چینی جدید

بر اساس گزارش دیزلیران، اتاق این تریلی از نوع سقف بلند با جلو پنجره ۵ پله ای و زواره های کرومی می باشد که دور آن با لامپ نئون تزیین شده است. چراغ های استفاده شده در این کشنده از نوع ال ای دی است. صندلی راننده به صورت بادی و قابل تنظیم در جهت های مختلف و یک نمایشگر بزرگ لمسی با کنترلگرهای کروز کنترل است. همچنین بخاری درجا و کولر درجا در این کامیون استفاده شده است.

برخی از تجهیزاتی که در این کامیون چینی تازه به دوران رسیده می توان دید شامل رادار خط خوان، دوربین ۳۶۰ درجه ای، سیستم روشنایی هوشمند چراغ های جلو، ترمز تپه، ترمز اضطراری، سنسور نقطه ی کور پشت، ترمز دستی الکترونیکی، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، آینه های برقی گرمن دار، شارژر و ... است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.