| کد خبر: 261882 |

ساخت قطعه 20 کیلومتری بزرگراه زابل به زاهدان در مراحل پایانی

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت توسعه بزرگراه ها در این استان عملیات آسفالت قطعه سه بزرگراه زابل - زاهدان آغاز شد.

تین نیوز

مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: طول کلی قطعه سه بزرگراه زابل- زاهدان ۲۰ کیلومتر است که با توجه به اتمام عملیات زیرسازی، در حال حاضر آسفالت پنج کیلومتر آن آغاز شد و تا پایان سالجاری مابقی این مسیر نیز تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، پارسی تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان همواره یکی از استان های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت های حمل و نقل به ویژه راه های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در دو کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان و پاکستان و تنها بندر اقیانوسی ایران، بسیاری از جاده های استان از جمله بخشی از مسیر زابل- زاهدان دوطرفه است، از این رو توسعه کمی و کیفی راه های استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا با پیگیری های این اداره کل در افزایش اعتبارات، از سال ۹۷ تاکنون در این محور مهم ارتباطی سیستان و بلوچستان ۵۷ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهره برداری رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه را حدود ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان مورد نیاز است تا با تخصیص هر چه سریعتر آن زمینه برای بهره برداری از ۲۰ کیلومتر باند دوم در این مسیر تا پایان سالجاری فراهم شود.

پارسی تاکید کرد: با توجه به اینکه توسعه پایدار استان ها منوط به توسعه راه هاست و بر همین اساس در استان سیستان و بلوچستان یکی از دغدغه های جدی در مسیر توسعه همه جانبه، احداث بزرگراه و راههای اصلی است که در سال های گذشته مطالعات امکان سنجی انجام شده است این اداره کل با وجود مشکلات فراوان پیش رو نظیر بدهی سنگین به پیمانکاران، گرمای بی سابقه و طوفان های شدید طرح های راه سازی را بر اساس اولویت بندی در قطعات مختلف در دست اجرا دارد.

گفتنی است طول کلی بزرگراه زابل- زاهدان ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون حدود ۱۵۰ کیلومتر آن دو بانده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.