| کد خبر: 261281 |

◄ ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی در خراسان جنوبی به متقاضیان نهضت ملی مسکن واگذار می شود

۲۰ هزار قطعه زمین روستایی در خراسان جنوبی به متقاضیان نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.

تین نیوز

بیرجند | وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه هدف گذاری شده تا امسال در سراسر کشور ۵۰۰ هزار قطعه زمین واگذار شود از برنامه واگذاری ۲۰ هزار قطعه زمین درخراسان جنوبی به متقاضیان نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن در بیرجند اظهار داشت: یکی از فعالیت های مهمی که در همکاری وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است، واگذاری زمین در روستاها در کنار واگذاری زمین در شهرهای کوچک است.

وی گفت: این زمین ها به شکل تک طبقه و ویلایی در قالب طرح جوانی جمعیت احداث می شود.

بذرباش با بیان اینکه واگذاری زمین یکی از طرح هایی است که در قم آغاز شد و با سرعت تا پایان سال ادامه خواهد یافت، افزود: هدف گذاری ما برای سال جاری واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین است.

بذرپاش اذعان داشت: در استان خراسان جنوبی یک هزار هکتار برای واگذاری زمین به مردم با احتساب ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی در نظر گرفته شده است که در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مردم واگذار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین در روستاها و شهرها یکی از تدبیرهای مهم در اجرای نهضت ملی مسکن است،  افزود: در واگذاری زمین به شهرها و روستاها وام نهضت ملی مسکن نیز به این دسته از متقاضیان تعلق می گیرد تا بتوانند به احداث بنا اقدام کنند.

بذرپاش با بیان اینکه ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در سطح خراسان جنوبی در حال اجرا است، گفت:  این پروژه ها هم اکنون پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی دارند و به مرور افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقلی، پروژه های مناسبی در سطح استان در حال انجام است، یادآور شد: از امروز و در دولت سیزدهم علاوه بر آنکه بیرجند به شبکه ریلی کشور وصل می شود، زنجیره کریدوری شمال جنوب تکمیل می شود که تکمیل این زنجیره در استان خراسان جنوبی سبب رونق این استان و بهره مندی سراسر کشور می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.