| کد خبر: 260860 |

در ۲ سال گذشته؛

◄ 270 کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی اجرا شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در طول دو سال دولت سیزدهم 270 کیلومتر باند دوم در استان به بهره برداری رسیده است.

تین نیوز

بیرجند | معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در طول دو سال دولت سیزدهم 270 کیلومتر باند دوم در استان به بهره برداری رسیده است که نصف کل باند دوم هایی است که در دو سال گذشته اجرا شده است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا عباس زاده اظهار کرد: امسال 987 پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی در سطح استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با بیان اینکه عزم دولت بر اتمام پروژه های نیمه تمام است، افزود: در استان 933 پروژه افتتاحی داریم و 54 پروژه هم کلنگ زنی می شوند که ارزش اعتبار این پروژه ها حدود 87 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه سهم بری از اعتبارات ملی اولویت آن بر اساس جمعیت است و استان ما کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد، اذعان داشت: بر اساس آخرین آمار وزارت کشور، خراسان جنوبی در بین 31 استان کشور در سه شاخص جمعیت، تعداد پروژه ها و ارزش ریالی پروژه ها رتبه سوم کشوری را دارد که بیشترین سهم بری اعتبارات ملی در استان را شاهد هستیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وجود راه ها، محور توسعه، پیشرفت و عنصر محرک توسعه استان است، گفت:  در استان دو هزار و 600 کیلومتر نیاز به باند دوم داریم و امروز یکی از گران ترین کالاها راه است؛ هر کیلومتر احداث راه 25 تا 27 میلیون تومان هزینه دارد.

عباس زاده ادامه داد: در دو سال خدمت دولت 150 کیلومتر باند دوم به اتمام رساندیم و در سفر اول رئیس جمهور بیش از دو هزار میلیارد تومان برای باندهای دوم راه های استان اختصاص یافت و تا پایان امسال 120 کیلومتر دیگر افتتاح می شود.

عباس زاده با بیان اینکه در دو سال اخیر خراسان جنوبی در احداث و بهره برداری باندهای دوم رتبه نخست کشوری را دارد، گفت: یک دوم باندهای کشور که به بهره بردای می رسد در محدوده استان ما قرار دارد.

وی با بیان این نکته که برای 260 کیلومتر از راه های استان اخذ مجوز ماده 23 گرفته ایم که جزو پروژه های دولتی ردیف ملی گرفته، گفت: راه آهن زاهدان- بیرجند و مشهد به طول 910 کیلومتر کریدور شمال به جنوب است که یکی از بزرگترین پروژه های ملی و بین‌المللی بوده و برای تجارت بین الملل فوق العاده است و رهبری بر آن تأکید دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این مهم خواسته دیرینه مردم است که بارها کلنگ زنی و تصمصم گیری هایی برای آن انجام شود، در سفر اول رئیس جمهور راه آهن مصوبه گرفت تا موانع پیش روی این پروژه برداشته شود اما موانع به خاطر مباحث ساختاری و قانونی قابل حل نبود که در سفر دوم رئیس جمهور دوباره تأکید شد که با تأکیدات رهبری مقرر گشت منابع مالی پروژه از محل تهاتر نفتی تأمین شود.

عباس زاده گفت: مجوزات لازم اخذ شده و تمام قطعات پروژه در استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به مناقصه گذاشته شد ، 13 قطعه از 23 قطعه در داخل استان است که زمین ها تحویل و تجهیز کارگاه ها توسط پیمانکاران انجام شده است.

عباس زاده با اشاره به اینکه تأمین منابع مالی راه آهن انجام و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، تصریح کرد: ملاقات حضوری استاندار با رئیس جمهور انجام شده و بر این موضوع تأکید شده است.

وی اذعان داشت: این مهم ابر پروژه منطقه شرق کشور است و قرارداد فاز اول آن با 44 هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

عباس زاده در ادامه وضعیت استان را در طرح نهضت ملی مسکن مثبت ارزیابی کرد و گفت: جزو استان های برتر کشور در اجرای این طرح هستیم.

وی اظهار کرد: در طول دو سال گذشته یک هزار و 400 کیلومتر روکش آسفالت با اعتبار بیش از دو هزار میلیارد تومان انجام شده که اقدام شاخصی است.

عباس زاده ادامه داد: در پنج ماه گذشته 530 کیلومتر روکش آسفالت در استان انجام داده ایم که تا پایان سال به هزار کیلومتر افزایش می ‎یابد، همچنین 140 کیلومتر راه روستایی احداث شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.