| کد خبر: 259081 |

◄ پروژه راه‌ آهن هولدینگ گردشگری در بناب به بهره‌ برداری رسید

پروژه راه آهن هولدینگ گردشگری در بناب به طول چهار کیلومتر و هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

تین نیوز

پروژه راه آهن هولدینگ گردشگری در بناب به طول چهار کیلومتر و هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش تین نیوز، ظرفیت جابه جایی بار توسط این خط ریلی شش میلیون تن در سال بوده و به دلیل اتصال به راه آهن سراسری می تواند یک مسیر امن و کم هزینه برای مجتمع فولاد بناب و سایر صنایع مستقر در این منطقه ایجاد کند.

طرح ایستگاه راه آهن شرکت گسترش فولاد شهریار یا طرح اتصال کارخانه فولاد بناب به راه آهن سراسری، توسط شرکت گسترش فولاد شهریار در مدت ۱۲ ماه اجرا شده است.

طول خط ریلی فولاد شهریار ۳۹۸۰ متر و شامل ۲۰۰۰ متر خط اصلی بیرون سایت و سه خط تخلیه و بارگیری جمعا به طول ۱۹۸۰ متر داخل سایت است که برای اجرای آن ۴ میلیون یورو هزینه شده است.

هدف از اجرای پروژه ایستگاه راه آهن گسترش فولاد شهریار، تغییر حمل جاده ای به ریلی برای حمل بارهای ورودی و خروجی مجتمع فولاد صنعت بناب و سایر صنایع موجود در منطقه جهت صرفه جویی در هزینه های حمل بار است.

با اجرای این طرح بیش از ۲۰ درصد در هزینه های حمل بار صرفه‌جویی می‌شود به طوری که هزینه حمل بارهای ورودی آهن اسفنجی مجتمع فولاد صنعت بناب از حدود ۱۲ میلیون ریال به ازای هر تن حمل جاده ای به حدود ۱۰ میلیون ریال در سیستم ریلی کاهش می یابد.

این گزارش حاکیست: پروژه خط ریلی فولاد شهریار و همچنین تامین قطعات و ادوات مورد نیاز آن ، توسط مهندسان و متخصصان داخلی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این پروژه به میزان سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: ۹۲ درصد سرمایه گذاری در استان متعلق به واحدهای کوچک و متوسط بخش خصوصی بوده و رتبه سه کشوری در حوزه سرمایه گذاری را داریم.

محمد کلامی با اشاره به اینکه در صدور مجوزهای سرمایه گذاری رتبه یک کشور را داریم، گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان اتفاق افتاده که تلاش داریم این میزان در سال جاری افزایش یابد.

وی افزود: ۱۸ مگاپروژه در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که همه آنها را در مراحل مختلف رصد و مورد پیگیری قرار می دهیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری هولدینگ گردشگری در استان نیز اشاره و تاکید کرد: اگر سرمایه گذاری های این مجموعه متناسب با اقلیم و شرایط استان باشد، برای اجرایی شدن آنها حمایت خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.