| کد خبر: 258363 |

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای عمان و تنگه هرمز

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای عمان و تنگه هرمز هشدار داد که خطر غرق شدن شناگران و غواصان و اختلال در ترددهای دریایی را به دنبال دارد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای عمان و تنگه هرمز هشدار داد که خطر غرق شدن شناگران و غواصان و اختلال در ترددهای دریایی را به دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی   سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از صبح جمعه تا دوشنبه موجب افزایش سرعت باد جنوب شرقی در محدوده سواحل استان هرمزگان به ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز تا حداکثر ۳۰ نات می شود.

این شرایط جوی باعث افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۸ متر در سواحل و دور از ساحل خواهد شد.

یک شنبه غرب دریای عمان و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و دوشنبه غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، نواحی ساحلی دور از ساحل استان هرمزگان این شرایط جوی را تجربه می کنند.

غرق شدن شناگران و غواصان و اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی از مخاطرات این سامانه است.

همچنین وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت های دریایی در سواحل و فرا سواحل را نیز به دنبال دارد.

اجتناب از فعالیت های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی، اجتناب از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی برای فعالیت های دریایی فراسواحل برای مقابله با مخاطرات این سامانه ضروری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.