| کد خبر: 257240 |

رشد 20 درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: میزان صادرات کالا و بار از پایانه مرزی بیله سوار مغان در ۲ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.

تین نیوز

کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار مغان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۲ ماه پارسال در مجموع بیش از ۷۵ هزار تن کالا و بار از این پایانه مرزی صادر شد، افزود: در مدت مشابه امسال ۹۰ هزار تن کالا و بار توسط چهار هزار و ۳۸۷ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده که در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وثوقی محصولات کشاورزی از جمله انواع فلفل، سیب زمینی، بادمجان، نمک، انواع شیشه، میلگرد، سنگ های ساختمانی و انواع کاشی را از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی در این مدت ذکر کرد.

وی اظهار کرد: عمده کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: همچنین در این مدت چهار هزار و ۷۴۸ تن کالا و بار توسط توسط ۲۲۸ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار وارد کشور شده است.

وثوقی اضافه کرد: ۷۵ درصد از این کالاها توسط کامیون های ایرانی و ۲۵ درصد نیز توسط کامیون های آذری وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه واردات کالا از پایانه مرزی بیله سوار در ۲ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳۴ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: انواع کاغذ، آبمیوه، الیاف مصنوعی، نخ و جو از جمله عمده کالاهای وارداتی به کشور است.

وی گفت: در ۲ ماه سال جاری ۹۱ هزار و ۸۴۷ تن کالا و بار توسط چهار هزار و ۱۴۸ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: ۵۲ درصد از این کالاها توسط کامیون های ایرانی، ۴۱ درصد توسط کامیون های جمهوری آذربایجان و هفت درصد کالاها نیز توسط کامیون های ترکیه و سایر ملیت ها از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی همچنین با اشاره به ترانزیت ورودی ۶۲ هزار و ۸۰۷ تن کالا و بار توسط ۲ هزار و ۹۰۴ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار، بیان کرد: از این میزان ۲ هزار و ۱۴۹ تن کالا توسط ۱۱۵ دستگاه کامیون ایرانی، ۵۳ هزار و ۵۵۹ تن کالا توسط ۲ هزار و ۴۰۳ دستگاه کامیون آذری، سه هزار و ۶۴۶ تن کالا توسط ۲۲۰ دستگاه کامیون گرجی و سه هزار و۴۵۳ تن کالا نیز توسط ۱۰۶ دستگاه کامیون سایر ملیت ها ترانزیت شده است.

او اظهار کرد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال "مهار تورم و رونق تولید"باشیم.

بیله سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.