| کد خبر: 256366 |

1700 وسیله نقلیه سنگین در زنجان اعمال قانون شدند

در سال گذشته با اجرای طرح نظارت و کنترل تناژ وسایل نقلیه باری، تعداد ۱۷۰۶ مورد وسیله نقلیه دارای اضافه تناژ احصاء گردید.

تین نیوز

اعظم محمدی، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در سال گذشته با اجرای طرح نظارت و کنترل تناژ وسایل نقلیه باری، تعداد ۱۷۰۶ مورد وسیله نقلیه دارای اضافه تناژ احصاء گردید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدی با عنوان این مطلب که یکی از علل اصلی تخریب رویه راه ها و ابنیه آن، اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است، گفت: کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل بار به منظور پیشگیری از خسارت به راه و ارتقا ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات انجام می گیرد.

وی افزود: در سال گذشته با اجرای این طرح هزار و ۷۰۶ مورد وسیله نقلیه دارای اضافه تناژ احصا شد.

محمدی اظهار داشت: در همین راستا کنترل باسکول های جاده ای طی فواصل زمانی مختلف صورت می گیرد تا در صورت وجود مشکل، سریعا برطرف شود.

وی افزود: با نصب این دستگاه ها در محل پلیس راه، کنترل ناوگان باری توسط مامورین پلیس راه صورت می گیرد تا از آسیب و تخریب رویه راه جلوگیری و همچنین با اعمال قانون، حفاظت از راه ها و رعایت وزن بار توسط رانندگان و شرکت های حمل و نقلی افزایش یابد.

محمدی عنوان کرد: نصب این باسکول ها توسط پیمانکار بخش خصوصی در محور زنجان _خرمدره( لاین رفت و برگشت)، زنجان_بیحار (لاین رفت و برگشت)، زنجان _میانه، قیدار_ابهر، آزادراه زنجان_قزوین، زنجان_تبریز ، دندی_زنجان، ابهر _تاکستان نصب شده و بدون هیچ ایراد و خطایی اضافه تناژ را ثبت می کنند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای زنجان خاطرنشان کرد: طرح مذکور به شکل گشت های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و پلیس راه از طریق کنترل های میدانی در مبادی بارگیری، مقابل پلیس راه ها و در سطح محورهای پرخطر و دارای معادن انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.