| کد خبر: 256336 |

◄ توزیع بهینه منابع آب کشور با کمک صنعت تونل سازی امکان پذیر است

تجربیاتی که از رویدادهایی همچون چهاردهمین کنفرانس تونل ایران به دست می آید می تواند در مسیر ارتقاء دانش فنی هم در حوزه حفاری و هم در حوزه تجهیزات به ما کمک کند.

تین نیوز

دبیر اجرایی کنفرانس تونل ایران گفت: تجربیاتی که از رویدادهایی همچون چهاردهمین کنفرانس تونل ایران به دست می آید می تواند در مسیر ارتقاء دانش فنی هم در حوزه حفاری و هم در حوزه تجهیزات به ما کمک کند. 

به گزارش تین نیوز، سید ابراهیم قریشی دبیر اجرایی چهاردهمین کنفرانس تونل ایران با بیان این که تونل سازی در ایران بیش از 50 سال قدمت دارد، اظهار کرد: در گذشته به دلیل فقدان دانش فنی، کارشناسان از آمریکا و کشورهای اروپایی برای امور فنی و تخصصی احداث تونل راه آهن و تونل های شهری به ایران دعوت می شدند اما اکنون دانش تخصصی را در کشور توسعه داده ایم.

وی افزود: در بحث تجهیزات مورد نیاز صنعت تونل سازی نیز به همین ترتیب کاملا به خارج وابسته بودیم اما در سه دهه اخیر متخصصان و کارشناسان ایرانی در بخش دولتی و بخش خصوصی تلاش های بزرگی در راستای توسعه و ارتقاء دانش فنی تونل سازی در کشور انجام دادند و تحولات بزرگی در این حوزه ایجاد کردند. در بحث تجهیزات حرکت های رو به جلو در کشور انجام شده اما باید اذعان کرد که هنوز نتوانسته ایم تجهیزات مدرن مورد نیاز در این صنعت را بومی سازی کنیم. بر این اساس، هنوز هم در برخی پروژه ها و شرکت ها، تجهیزات ما به دلیل عدم بومی سازی دانش فنی و بحث تحریم، به روز نیست.

قریشی بیان کرد: البته شرکت های دانش بنیانی در این حوزه فعال شده اند و در حال بومی سازی این تجهیزات هستند و امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور دانش تولید تجهیزات تونل سازی از قبیل دستگاه های TBM را بومی سازی کنیم و بتونیم تونل های مترو و تونل های انتقال آب را با تجهیزات مکانیزه و مدرن حفر کنیم.

وی با اشاره به پیش رو بودن چهاردهمین کنفرانس تونل از اول تا چهارم خردادماه سالجاری، تصریح کرد: تجربیاتی که از رویدادهایی همچون چهاردهمین کنفرانس تونل ایران به دست می آید می تواند در مسیر ارتقاء دانش فنی هم در حوزه حفاری و هم در حوزه تجهیزات به ما کمک کند.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنفرانس تونل ایران با یادآوری مشکل کم آبی در اغلب پهنه های کشور، بیان کرد: تونل های انتقال آب یکی از راهکارهای مناسب برای مدیریت و توزیع بهتر منابع آب کشور است و هر چه دانش و فناوری صنعت تونل در کشور ما توسعه بیشتری پیدا کند، بحران آب را بهتر مدیریت خواهیم کرد.

گزارش از مجتبی کاوه

انتهای پیام

حجم ویدیو: 94.76M | مدت زمان ویدیو: 00:03:58 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.