| کد خبر: 256186 |

منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با مشکل لایروبی مواجه است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: منطقه ویژه اقتصادی نوشهر که نقش قابل توجهی در تجارت دریایی شمال دارد با مشکل لایروبی مواجه است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: منطقه ویژه اقتصادی نوشهر که نقش قابل توجهی در تجارت دریایی شمال دارد با مشکل لایروبی مواجه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، علی اکبر صفایی در جلسه بررسی مشکلات بنادر مازندران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای لایروبی بندر نوشهر اظهار داشت: لایروبی بنادر یکی از مهمترین بخش های توسعه فعالیت و افزایش حجم تبادلات تجاری و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: امروز بندر نوشهر به عنوان منطقه ویژه اقتصادی که نقش قابل توجه و ارزنده ای را در تجارت دریایی شمال کشور ایفا می کند، با مشکل لایروبی مواجه است.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط کنونی بندر نوشهر، باید با بسیج همه امکانات برای رفع مشکل لایروبی حوضچه و کانال دسترسی اقدام فوری صورت گیرد تا روند تردد آسان و ایمن کشتی ها با سهولت بیشتری انجام شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بندر فریدونکنار گفت: با توجه کاهش تراز آب دریای خزر، لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نیز باید دردستور کار قرار گیرد و برای این کار باید از همه امکانات و ظرفیت های موجو د استفاده کرد.

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گزارشی از آخرین وضعیت بنادر نوشهر و فریدونکنار ارائه کرد و خواستار مساعدت لازم برای رفع مشکلات و چالش های فراروی توسعه این بنادر به ویژه در زمینه لایروبی شد.

فتحی عضو هیئت عامل و معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر از حمایت همه جانبه سازمان برای رفع مشکلات موجود در اجرا و تکمیل پروژه های زیربنایی در دست اقدام بنادر نوشهر و فریدونکنار خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات محیط زیستی جهت توسعه این بندر به ویژه در بخش تأمین اراضی پشتیبانی مورد نیاز بندر، خواهان مساعدت مسئولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع این معضلات شد.

ضرورت لایروبی کانال ورودی بندر نوشهر به میزان حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب برای ۲۰۰ متر ورودی بندر، تعامل بندر با شهر، تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی فرزندان ایثارگران از جمله مباحثی بود که توسط محسنی بندپی در این نشست مطرح شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.