| کد خبر: 256066 |

◄ سود خرید وانت کارا تک کابین و دو کابین از بورس چقدر است؟

امروز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه 1402 تعداد 500 دستگاه وانت کارا تک و دو کابین در بورس کالا به فروش رسید اما سود خرید وانت کارا تک کابین و دو کابین از بورس چقدر بوده است؟

تین نیوز

امروز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه 1402 تعداد 500 دستگاه وانت کارا تک و دو کابین در بورس کالا به فروش رسید اما سود خرید وانت کارا تک کابین و دو کابین از بورس چقدر بوده است؟

به گزارش تین نیوز، با تغییر و تحولاتی که در عرضه خودروها طی ماه های گذشته اتفاق افتاده برخی از خودروها امکان عرضه در بورس کالا را پیدا کرده اند. قرار بود از زمستان سال 1401 تمام محصولات خودروسازان در بورس کالا عرضه شود اما با وجود موافقیت کارشناسان و متخصصان صنعت خودرو با این اتفاق، برخی مراجع قانونی با این کار مخالفت کردند و در حال حاضر تنها برخی از خودروها از طریق بورس کالا به فروش می رسند.

تازه ترین فروش خودرو در بورس کالا مربوط به وانت کارا تک کابین و دو کابین تولیدی بهمن موتور بود که امروز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت انجام شد.

خرید وانت کارا از بورس چندان به صرفه نیست!

قیمت پایه تعیین شده برای وانت کارا تک کابین تیپ چهار امروز ملبغ ۴۰۷  میلیون تومان اعلام شده بود. همچنین قیمت پایه تعیین شده برای محصول دیگر بهمن موتور یعنی وانت کارا دو کابین تیپ چهار، ۴۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. این خودروها از طریق قرارداد سلف به مشتریان فروخته می شود که تاریخ سررسید یا همان تحویل این معاملات ۲۵ تیر ۱۴۰۲ بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده از تالار بورس کالا امروز ۲۵۰ دستگاه کارا تک کابین در این تالار عرضه شد که 988 نفر برای خرید این خودروها تقاضا ثبت کردند و نهایتا بعد از طی شدن فرآینده معاملات، این خودروها با قیمت میانگین ۴۸۳ میلیون و 200 هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.

برای تعیین سود خرید وانت کارا از بورس باید به این نکته توجه کرد که خریداران این مدل وانت علاوه بر قیمت کشف شده در بورس کالا باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده (بر مبنای قیمت نهایی فروش) و سایر هزینه‌ها به میزان ۹ میلیون و 600 هزار تومان نیز به فروشنده یعنی گروه بهمن بپردازند. بنابراین وانت کارا تک کابین برای خریداران از بورس کالا 492 میلیون و 800 هزار تومان تمام خواهد شد. با توجه به قیمت حدود 520 تا 525 میلیونی این خودرو در بازار سود خرید وانت کارا از بورس کالا نهایتا حدود 32 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود که با توجه به خواب سرمایه به مدت حدود 2 ماه ای سود چندان قابل توجه نیست.

در مورد خودرو وانت کارا دو کابین هم این خودرو در معاملات امروز بورس به قیمت 500 میلیون و 7 هزار تومان به فروش رسیده که 14 میلیون و 200 هزار تومان نیز مالیات ارزش افزوده و سایر هزینه هایی است که خریداران باید به گروه بهمن بپردازند. بر این اساس قیمت این خودرو برای خریداران در بورس کالا 521 میلیون و 200 هزار تومان تمام می شود. قیمت این خودرو اکنون در بازار 547 تا 550 میلیون تومان است و بنابراین سود خرید وانت کارا دو کابین از بورس 28 میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.