| کد خبر: 255889 |

8 نقطه حادثه خیز و پرتصادف ازنا ساماندهی شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ازنا گفت: سال گذشته ایمن سازی، اصلاح و ساماندهی هشت نقطه حادثه خیز و پرتصادف محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام شد.

تین نیوز

سجاد درگاهپور بیستم اردیبهشت اظهار کرد: ازنا دارای ۴۴ کیلومتر راه چهار بانده، ۳۵ کیلومتر دو بانده، ۴۸ کیلومتر راه فرعی و ۳۴۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۳۴ کیلومتر راه روستایی خاکی است، که در سال گذشته ۸.۵ کیلومتر راه خاکی آسفالت و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ازنا با اولویت نقاط حادثه خیز اقدام به ایمن سازی، اصلاح و ساماندهی هشت نقطه حادثه خیز و پرتصادف محورهای مواصلاتی کرده است، اضافه کرد: اقدامات قابل توجهی در راستای ارتقای ایمنی و نگهداری و همچنین حمل و نقل عمومی در راه ها اصلی و راه های روستایی  شهرستان شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ازنا اضافه کرد: ۵۰ بازدید دوره ای از پل های بزرگ و کوچک در راه های اصلی و روستایی و اتمام ثبت در سامانه bms کشور، پیگیری و برنامه ریزی جهت نصب روشنایی ورودی ها و تقاطع ها و نقاط حادثه خیز  شهرستان ازنا انجام و ۵۰۰ عدد تابلو و علائم در محورهای اصلی و روستایی نصب شده است.

درگاهپور گفت: شانه سازی در راه اصلی به طول ۲۰ کیلومتر، ایجاد شیب شیروانی ۱۵ کیلومتر در راه اصلی، لکه گیری و چاله گیری به میزان ۳۰۰ تن در راه های اصلی و ۲۰۰ تن راه های روستایی، علف زنی شانه در حریم راه به طول ۲۵۰ کیلومتر و پاکسازی ۸۰ کیلومتر قنو، گشت های مستمر حریم راه که در سال گذشته شناسایی ۲۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و بدون مجوز، ۱۲ مورد جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، ۱۰ مورد تخریب و قلع و قمع حصار، فنس، ساخت و ساز و حفاری با هماهنگی مراجع قضایی، ۳۰ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی و ۱۰۰ مورد انجام ترسیم کروکی که ۷۰ مجوز صادر و ۳۰ مورد مخالفت به دلیل واقع بودن در حریم جاده از مهمترین این اقدامات است.

وی تصریح کرد: در این مدت دو تقاطع غیرهمسطح و پرتصادف پیرعباد در محور ازنا - اراک و تقاطع همسطح ورودی ازنا دورود در شهرستان ازنا و همچنین تقاطع پازردآلو در محور ازنا دورود اقدام به نصب تابلو و علائم، اجرای خط کشی، نصب حفاظ نیوجرسی و گاردریل جهت ایمن سازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ازنا از دیگر اقدامات انجام شده به  گشت های مستمر راهداری به صورت ۲۴ ساعته در ایام اربعین حسینی و ایام نوروز،   پاکسازی صحنه تصادف و جمع آوری لاشه حیوانات موجود در راه به تعداد ۴۰ مورد و تنظیم بستر یک دستگاه پل بزرگ اشاره کرد و بابیان اینکه برنامه ریزی و انجام روکش آسفالت در محور ازنا اراک به طول ۴.۵ کیلومتر و در راه های روستایی با لایه حفاظتی به طول ۲۵کیلومتر اقدام شده است.

درگاهپور به فعالیت های این اداره در حوزه معاونت فنی و راه های روستایی اشاره کرد و با بیان اینکه در ابتدای سال ۱۴۰۱ با همکاری معاونت فنی و روستایی ساخت ساختمان پلیس راه ازنا_اراک آغاز و در نیمه اول امسال تکمیل و به مرحله افتتاح خواهد رسید.

وی گفت: انجام آسفالت راه روستایی دوبلوکان از بخش مرکزی به طول هفت کیلومتر، تعمیر و مرمت پل های چرخستانک و علی آباد از بخش مرکزی، تجهیز و تعمیر راهدارخانه های محمودآباد و مرزیان و همچنین اداره مرکزی از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ازنا بیان کرد: در حوزه حمل ونقل  و در راستای اهداف و برنامه های سال گذشته، نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر که از ابتدای سال ۱۴۰۱ در استان مشخص و به شهرستان ابلاغ شده است.

درگاه پور افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ازنا با برقراری گشت های کنترلی مشترک با پلیس راه در مبادی نقاط فرار بار، موفق به شناسایی ۲۰۰ فقره تخلف در حوزه کالا و معرفی به کمیسیون تخلفات حمل و نقل، صدور ۴۰ پروانه عبور محموله ترافیکی، اعزام ناوگان به بندر امام خمینی (ره) جهت جا به جایی کالاهای اساسی و اعزام ۳۰ دستگاه اتوبوس به منظور جا به جایی زائرین اربعین حسینی(ع) به مرز مهران اقدام کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.