| کد خبر: 255769 |

◄ مترو پرند همچنان در انتظار بهره برداری

هنوز زمان مشخصی برای افتتاح متروی پرند اعلام نشده است.

تین نیوز

هنوز زمان مشخصی برای افتتاح متروی پرند اعلام نشده است.

به گزارش تین نیوز، سال 1391 بود که عملیات اجرایی متروی پرند به شهرداری تهران واگذار شد. علی رغم افتتاح دو ایستگاه شهر آفتاب و شهر فرودگاهی امام خمینی تا سال 1396، 20 کیلومتر باقیمانده از فرودگاه امام تا شهر جدید پرند همچنان در مرحله تامین اعتبار با مشکل روبروست.

به گزارش تسنیم، بخش نهایی این طرح از ایستگاه فرودگاه امام خمینی تا ایستگاه پرند امتداد دارد و حدود 20 کیلومتر مسافت را شامل می شود اما هنوز زمان بهره برداری از آن با وعده های جدیدی رو به رو می شود.

در حالی که پس از انجام موفقیت آمیز تست سرد این خط در تیر ماه سال گذشته، مسئولان و دست اندرکاران امر با قاطعیت از راه اندازی کل خط مترو تهران پرند تا قبل از پایان سال 1401 خبر دادند اما باز هم این زمان به خرداد ماه سال جاری و در تازه ترین اخبار به شهریور ماه مؤکول شده است چرا که تأمین منابع مالی این پروژه همچنان با مشکل مواجه است. 

به گزارش تین نیوز، سامانه های ریلی منطقه ای علاوه بر تسهیل رفت و آمد شهروندان بین کلانشهر مادر (تهران) و شهرهای اقماری (پرند، پردیس و . . .) سبب صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت می شوند. در حال حاضر خط متروی تهران به پرند که از خط 1 متروی تهران منشعب شده است در ایستگاه فرودگاه بین المللی امام خمینی متوقف شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.