| کد خبر: 255635 |

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی:

رشته های تحصیلی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری افزایش می یابد

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی برنامه های پیش رو برای سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد: افزایش رشته های دانشکده مانند رشته های ایمنی و حقوق هواپیمایی در دستور کار است که ان شاءالله به قطب آموزش صنعت هوانوردی تبدیل شویم.

تین نیوز

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی برنامه های پیش رو برای سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد: افزایش رشته های دانشکده مانند رشته های ایمنی و حقوق هواپیمایی در دستور کار است که ان شاءالله به قطب آموزش صنعت هوانوردی تبدیل شویم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مراسم گرامیداشت روز معلم و یادمان شهید مرتضی مطهری امروز با حضور محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هما و جمعی از مدیران ایرلاین ها و اساتید دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، به همت سازمان هواپیمایی کشوری در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد.

در این همایش محمدی بخش گفت: صنعت هوانوردی ما در جایگاهی قرار گرفته است که به دلایل مختلف عقب ماندگی هایی دارد، بخشی مربوط به  اقتصاد بخشی در اثر شیوع کرونا و بخشی دیگر مربوط به سیاست های غلط سال های گذشته است؛ در این راستا برنامه هایی برای جبران کسری ها و عقب ماندگی ها صورت گرفت.

محمدی بخش افزود: صنعت هواپیمایی یک صنعت نوین و به روز است که پیشران صنعت در توسعه در تمام دنیاست. در شهریور ۱۴۰۰ یک بحران و گردنه سخت به وجود آمد که بخش هوایی کشور از آن عبور کرد.

انجام کلیه ماموریت های محوله به صنعت هوایی

وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت هوایی در مسیر توسعه با ۴ محور در حال حرکت است و همه مأموریت های محوله از جمله نوروز ۱۴۰۱،حج۱۴۰۱، اربعین۱۴۰۱، جام جهانی و نوروز ۱۴۰۲ را انجام داده  و حضور در مجامع بین المللی انجام شده و تلاش ها به ثمر نشسته است.

محمدی بخش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فاصله ای که با دنیا در حوزه هوایی داریم باید کم شود که پر کردن این فاصله جهاد بزرگی می طلبد، البته این مهم به مدد نیروی انسانی متخصص و متعهد محقق می شود. امروز اگر همه کشور را فرودگاه کنیم و همه فرودگاه ها را پر از هواپیما کنیم اگر نیروی انسانی متخصص نداشته باشیم کاری نکرده ایم.

تربیت نیروی انسانی متخصص

رئیس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: ما به این موضوع توجه جدی کرده ایم و بناست نیروی انسانی متعهد و متخصص را تربیت و به این صنعت تزریق کنیم که در این راستا گروه های مختلفی از علوم را باید رشد دهیم و به طور متوازن جذب صنعت کنیم و در این میان دانشکده صنعت هواپیمایی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ظرفیت اصلی و اساس آموزش، هم به لحاظ قدمت و هم کیفیت، این  دانشکده است.

ارتباط دوسویه با دانشکده صنعت هواپیمایی

وی تکمیل کرد: این ارتباط با دانشکده باید دوسویه باشد تا با استفاده از نیروی متخصص خبره و متعهد، تربیت نیروی انسانی رقم بخورد چراکه تأمین نیرو در حوزه مراکز آموزش آزاد و ایرلاین ها مشکل تر است.تربیت این نیروی انسانی نیز در گرو حضور محوری اساتید است و فرد بایستی با حداکثر ظرفیت وارد شود و دانش او به روز باشد.

به گفته محمدی بخش ارتباط دو سویه با دنیا برای ارتقای دانش هوانوردی بسیار ضروری است و ما بایستی با  تلفیق حوزه اموزش، تجهیزات و نیروی انسانی ارتقا پیدا کنیم.

در قسمت دیگری از این نکوداشت، اردوان کریم زاده رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی ضمن تبریک روز معلم و خیرمقدم به مدعوین گفت: خدا را شاکریم که این مراسم را به همت و محوریت سازمان هواپیمایی کشوری برگزار کنیم تا در حوزه صنعت هوانوردی گام رو به جلویی برداریم.

کریم زاده افزود: معلمی شغل و پیشه نیست، بلکه عشق و علاقه است.

وی با استناد به جمله شهید مطهری که معلمی شغل انبیاست، اولین معلم را پیامبر اکرم یاد کرد.

اهداف و برنامه های دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی برنامه های پیش رو برای سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد: افزایش رشته های دانشکده مانند رشته های ایمنی و حقوق هواپیمایی در دستور کار است که ان شاءالله به قطب آموزش صنعت هوانوردی تبدیل شویم.

همچنین افزایش ارتباطات بین المللی و برگزاری دوره های مشترک با کشورهای مختلف در دستورکار است.

کریم زاده تشریح کرد: سال گذشته مجوز مرکز نوآوری هوایی اخذ شد و برنامه تأمین اعتبار و تجهیز تا هفته آینده انجام می شود و با همکاری سازمان هواپیمایی و ایرلاین ها در حیطه ارتقا صنعت هوانوردی تلاش می کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.