| کد خبر: 255633 |

زمان ثبت‌ نام مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو؛ 20 اردیبهشت

فرآیند ثبت نام مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو از بیستم اردیبهشت ماه آغاز می شود.

تین نیوز

فرآیند ثبت نام مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو از بیستم اردیبهشت ماه آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، براساس اعلام قبلی وزارت صمت قرار بود ثبت نام نوبت دوم در طرح سامانه یکپارچه عرضه خودرو از امروز شانزدهم اردیبهشت آغاز شود اما براساس اطلاعات واصله، زمان ثبت نام به دلیل مسائلی از جمله آنالیز وضعیت ثبت نام بعد از تغییر نوع خودرو (در نوبت اول طرح یکپارچه) توسط متقاضیانی که نوبت آنها به ۱۴۰۳ موکول شده بود به تعویق افتاده است.

مهدی تقدسی در این خصوص اظهار کرد: بیش از ۲۰۸ هزار نفر از متقاضیان ثبت نام کننده در مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودرو که نوبت تحویل خودروی آن ها به سال ۱۴۰۳ موکول شد، در مهلت تعیین شده برای تغییر نوع خودرو به سامانه easalcar.ir مراجعه و نسبت به تغییر نوع خودروی خود طبق اولویت بندی اقدام کردند.

وی درباره دور دوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه افزود: هنوز زمان دقیق نمی توان اعلام کرد، چرا که باید زمان بندی تحویل خودروهای ثبت نامی تعیین تکلیف شود.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو ادامه داد: در زمان تعیین شده برای ویرایش خودرو، برخی متقاضیان در استعلام گواهینامه مشکل داشتند یا در طرح جوانی جمعیت نمی توانستند درخواست خود را ثبت کنند که این مشکل نیز رفع شد و ۷۵۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند و توانستند مجدد اطلاعات خود را ویرایش کنند.

تقدسی گفت: زمان ثبت نام دوره دوم یکپارچه تخصیص خودرو شانزدهم اردیبهشت ماه نیست و موعد آن به طور قطع اطلاع رسانی خواهد شد.

این اتفاق در حالی افتاد که امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت _سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه_ از آغاز دور جدید ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو از شانزدهم اردیبهشت ماه خبر داده بود.

آغاز ثبت نام از بیستم اردیبهشت ماه

براین اساس اطلاعات واصله، فرآیند ثبت نام نوبت دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو از روز بیستم اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می شود بدین ترتیب که متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو می توانند از تاریخ بیستم تا بیست ونهم اردیبهشت با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو به نشانی easalcar.ir نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند و پس از زمان مذکور با وقفه ای چند روزه ثبت نام و مرحله انتخاب خودرو توسط متقاضیان آغاز می شود.

هنوز جزئیات حضور خودروسازان برای عرضه در سامانه یکپارچه مشخص نشده است اما شرکت های ایران خودرو، سایپا و تعدادی از شرکت های خصوصی خودروسازی حضور دارند؛ گفته می شود که ایران خودرو نیز با تعدادی از محصولات خود در این عرضه حضور خواهد داشت.

در نوبت اول عرضه خودرو در طرح یکپارچه عرضه خودرو در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰۰ هزار متقاضی خرید خودرو شرکت کردند که بیش از ۸۰۰ هزار نفر از این متقاضیان، خواستار خرید خودرو از ایران خودرو بودند بنابراین نوبت تحویل خودرو آنها به ۱۴۰۳ موکول شد که وزارت صمت در راستای اصلاح زمان تحویل به این متقاضیان امکانی را فراهم ساخت تا این متقاضیان نسبت به تغییر نوع خودرو اقدام کنند و بتوانند خودرو خود را در سال جاری تحویل بگیرند.

اطلاعات تکمیلی درباره نحوه ثبت نام و میزان واریز مبلغ به حساب وکالتی در نوبت دوم طرح یک پارچه متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.