| کد خبر: 255613 |

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

◄ پیشرفت 54 درصدی روند احداث ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده براساس برنامه زمانبندی با 54 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

تین نیوز

 معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده براساس برنامه زمانبندی با 54 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «حمید کمالی» با اشاره به پیشرفت 54 درصدی روند احداث ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی افزود: طبق قرار داد، زمان اجرای آن 18 ماه است و پیش بینی می شود عملیات اجرایی این ساختمان تا اسفندماه 1402 به اتمام برسد.

وی ادامه داد: این ساختمان با هدف ایجاد فضای سایبری و ذخیره اطلاعات به صورت یکپارچه در راستای حفظ امنیت، حفظ اطلاعات و لزوم رعایت استانداردهای پدافند غیرعامل، ضرورت رعایت الزامات و مقررات حفظ امنیت اطلاعاتی، نگهداری و پشتیبانی از سرویس های تحت شبکه های اینترنتی درحال ساخت است.

 معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی با 2 هزار و 30 متر زیربنا و 7.35 متر ارتفاع در یک طبقه شامل 320 مترمربع فضای اصلی مرکز داده با حفاظت شیلد الکترومغناطیس، 345 مترمربع فضای جنبی و خدماتی مرکز داده، یک هزار و 35 مترمربع فضای اداری، 250 مترمربع ساختمان تأسیسات مرکز داده و 330 مترمربع محوطه داخلی ساخته خواهد شد.

 کمالی اضافه کرد: برای این ساختمان همچنین فعالیت های متنوعی از جمله اتاق کنترل، اتاق سرور، ژنراتورها، تأسیسات خنک سازی، انبار سخت افزار، اتاق UPS و Battery backu، اتاق نگه داری از وسایل اطفای حریق و اتاق مدیریت شبکه درنظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت «فناوری دیجیتال» و به تبع آن «فناوری رایانه» در چند دهه اخیر نقش به سزایی در تحول این حوزه داشته‎ است، گفت: به همین منظور نیز مجتمع بندری شهید رجایی بر آن است ساختمان دیتاسنتر که مشتمل بر سیستم های کامپیوتری و اجزای مرتبط مانند وسایل ارتباطات از راه دور و سیستم های ذخیره در آنجا مستقر می شوند، احداث کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.