| کد خبر: 255514 |

شرط صدور مجوز، واردات هواپیما است

درخواست های متعدد برای تاسیس ایرلاین جدید تنها به دلیل همان کاغذِ مجوزها بود که بروند یکسری کارهای دیگری با آن بکنند.

تین نیوز

رییس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: سوال من این است که آیا در 18 ماه گذشته شرکت هواپیمای جدید تاسیس شده است؟ دلیل درخواست ها چیز دیگری است و امروز هیچ درخواستی برای تاسیس ایرلاین جدید نداریم چراکه هیچ مجوز کاغذی به کسی داده نمی شود و تنها به کسانی مجوز داده می شود که بتوانند هواپیما وارد کشور کنند. درخواست های متعدد برای تاسیس ایرلاین جدید تنها به دلیل همان کاغذِ مجوزها بود که بروند یکسری کارهای دیگری با آن بکنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مجموع یارانه ای که به شرکت های هواپیمایی داده می شود، اظهار داشت: شرکت های هواپیمایی در حال حاضر به جز سوخت، یارانه دیگری دریافت نمی کنند و مشمول یارانه دیگری نمی شوند اما امروز ایرلاین ها دچار اشکال شدند چراکه بخشی از هزینه های ایرلاین ها مبنی بر ارز است. خرید قطعات، شبیه ساز و آموزش هزینه های ارزی می خواهد. به همین دلیل است که شورای عالی هواپیمایی به عنوان مرجع تصمیم گیری درباره تعیین قیمت بلیت هواپیما شده چراکه یک شورای تخصصی است و باید جز به جز این هزینه ها را حساب کنیم.

وی ادامه داد: هزینه های شرکت های هواپیمای یک جدول کاملا تعریف شده دارد و شورای عالی هواپیمایی هم کاملا به نرخ های جهانی اشراف دارد و در این شورا از جزییات هزینه های شرکت های هواپیمایی از هزینه خرید انواع قطعات و هزینه های داخلی گرفته تا هزینه های فرودگاهی و سوخت مطلع هستیم و تمام این هزینه ها را محاسبه و با توجه به آنها، قیمت پیشنهادی به ستاد تنظیم بازار اعلام می کنیم و این محسابات سلیقه ای نیست.

رییس سازمان هواپیمایی افزود: یکی از چالش های مهم شرکت های هواپیمایی امروز بحث هزینه های ارزی و تامین ارز است، ایرلاین ها بخشی از ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می کنند و امکان تامین تمام ارز مورد نیاز خود را از مرکز مبادله ای ندارند و ارز 28 هزار و 500 تومان هم مشمول شرکت های هواپیمایی نمی شود.  

محمدی بخش درباره انتقاداتی که از یکسان بودن قیمت صندلی ایرباس 330 با فوکر 100 می شود، گفت: این گونه نیست که قیمت ها یکسان باشد. تایپ پایه که بیشترین پروازها را انجام می دهد مبنای محاسبه قیمت قرار می گیرد و بر مبنای آن قیمت تعیین می شود. مبنای این محاسبات هواپیماهایی با تایپ متوسط است و همه آن را قبول دارند چراکه تایپ فرض یک مبنای علمی است که همه این تایپ فرض را همه قبول کرده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که اگر صنعت هوانوردی چنین وضعیتی دارد چرا درخواست برای ورود به این صنعت زیاد است، اظهار داشت: سوال من این است که آیا در 18 ماه گذشته شرکت هواپیمای جدید تاسیس شده است؟ دلیل درخواست ها چیز دیگری است و امروز هیچ درخواستی برای تاسیس ایرلاین جدید نداریم چراکه هیچ مجوز کاغذی به کسی داده نمی شود و تنها به کسانی مجوز داده می شود که بتوانند هواپیما وارد کشور کنند. درخواست های متعدد برای تاسیس ایرلاین جدید تنها به دلیل همان کاغذِ مجوزها بود که بروند یکسری کارهای دیگری با آن بکنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هر کسی که بتواند هواپیما وارد کشور کند، می تواند ایرلاین تاسیس کند اما حالا که این کاغذ را حذف کرده ایم دنبال مجوز نیست. البته همچنان تقاضا برای تاسیس شرکت هواپیمایی زیاد است اما درخواستی که همراه با واردات هواپیما بوده باشد، نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.