| کد خبر: 255359 |

◄ سکوت قابل تامل بهمن موتور در هیاهوی شاسی بلندها!

ادعای اهدای خودروی شاسی بلند به برخی نمایندگان مجلس در استیضاح اول وزیر صمت، جنجال فراوانی به پا کرده و این در حالیست که بهمن موتور، تولید کننده این خودروها، در برابر این اتهام سکوت کرده است.

تین نیوز

ادعای اهدای 75 دستگاه خودروی شاسی بلند به برخی از نمایندگان مجلس در جریان استیضاح اول وزیر صمت، جنجال فراوانی به پا کرده و این در حالیست که بهمن موتور که تولید کننده (مونتاژ کننده) این خودروها به شمار می رود، در برابر این اتهام سکوت پیشه کرده است.

به گزارش تین نیوز،  فاطمی امین وزیر صمت امروز یکشنبه 10 اردیبهشت ماه در حالی با دومین استیضاح از کار برکنار شد که طی چند روز اخیر درگیر حواشی ناشی از یک ادعا بود.

این ادعا را علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در روزهایی که انتقادات از مدیریت وزارت صمت در حوزه های مختلف خصوصا صنعت خودرو به اوج رسیده است با طرح ادعایی عنوان کرد فاطمی امین برای گریز از برکناری در استیضاح قبلی، 75 دستگاه خودروی شاسی بلند به برخی نمایندگان مجلس اهدا کرده است.

این نماینده مجلس مدعی شد این ماجرا از چشم هیات رئیسه مجلس هم پنهان نبوده، اما آنها چشم خود را به روی این تخلف بسته اند.

او همچنین دامنه اتهام را به شرکت خودروسازی هم گسترش داده و گفته است: متاسفانه خودروساز درصدد است پایگاه لابی برای خودش در ارگان های مختلف از جمله مجلس ایجاد کند و این‌کار را از طریق همین واگذاری غیرقانونی خودرو به برخی نمایندگان و مسئولان مجلس انجام داده‌است.

در مقابل هیات رئیسه و حراست مجلس و وزیر صمت به دفاع از خود پرداخته و ادعای این نماینده مجلس را تکذیب کردند. وزیر صمت حتی طی نامه ای به دادستان کل کشور خواستار ورود به این موضوع شد و بر رسیدگی به این اتهام که موجب وهن جایگاه وزارتخانه و مجلس شده است، تاکید کرد.

با این حال نماینده تبریز در مجلس به رغم احضار به دادستانی و اعلام غیرمستند بودن این ادعا از سوی هیات رسیدگی به تخلفات نمایندگان مجلس، از ادعای خود عقب نشینی نکرد و فهرستی از نمایندگان دریافت کننده شاسی بلندها هم از سوی او به رسانه ها درز کرد. فهرستی که البته روی نام آنها توسط خبرگزاری ها قلم کشیده شده بود که موجب پیگرد رسانه ها به دلیل افشای نام متخلفان پیش از اثبات تخلف آنها، نشود.

بهمن موتور فعلا ساکت است

در این شرایط انتظار می رفت شرکت بهمن موتور – زیرمجموعه گروه بهمن – نیز که سازنده و به عبارت دقیق تر مونتاژ کننده شاسی بلندهای ادعایی اهدا شده به نمایندگان محسوب می شود، در برابر این اخبار واکنش نشان دهد.

روشن است که اگر شاسی بلندها به صورت تخلف آمیز یا قانونی اهدا شده باشد یا چنین اتفاقی از اساس کذب باشد، جدا از تمام ادعاها و اتهام ها، بهمن موتور می تواند با ابراز نظر خود و بیان روایت خود از ماجرا، فصل الخطاب این مناقشه باشد.

 این درحالیست که بهمن موتور در روزهای اخیر که این ماجرا و حواشی آن در صدر اخبار و در کانون توجه افکار عمومی قرار داشته، واکنشی به این ادعاها نشان نداده است. به نظر می رسد این سکوت بر اساس خط مشی بهمن موتور در راستای پرهیز از ورود این شرکت به حواشی باشد.

شاید در روزهای آینده اتفاقات دیگری پیرامون شاسی بلندهای ادعایی رقم بخورد و بهمن موتور هم وارد گود این معرکه شود اما سکوت این شرکت در برابر چنین ماجرای پر حرف و حدیثی تا همین جای کار هم قابل تامل است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    احسنت.بنظر من بهمن موتور بهترین و بی طرف ترین شاهد برای قضیه رشوه به نمایندگان هست. مگه میشه این شرکت ندونه که در چه تاریخی چند خودرو به چه کسانی فروخته؟