| کد خبر: 255288 |

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه حمل ونقل و زیربناهای کشور خبر داد؛

افتتاح ۵ پروژه بزرگراهی در خوزستان به ارزش ۵۵ هزار میلیارد ریال

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه شریان های مواصلاتی مناطق کم برخوردار را از مهمترین برنامه های تکمیل زیرساخت های حمل و نقل کشور عنوان کرد و اظهار کرد: امروز پنج پروژه بزرگراهی در استان خوزستان به ارزش بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه شریان های مواصلاتی مناطق کم برخوردار را از مهمترین برنامه های تکمیل زیرساخت های حمل و نقل کشور عنوان کرد و اظهار کرد: امروز پنج پروژه بزرگراهی در استان خوزستان به ارزش بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از افتتاح ۴۴.۵ کیلومتر از بزرگراه های استان خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: استان خوزستان به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور از اهمیت جغرافیایی، صنعتی و ترانزیتی بالایی برخوردار است و قرار گرفتن آن در محل اتصال کریدورهای بزرگراهی غرب و نوار ساحلی جنوب کشور، نشان دهنده اهمیت تکمیل و توسعه هرچه سریع تر راه های این استان به سمت مرکز و استان های ترانزیتی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه شریان های مواصلاتی مناطق کم برخوردار را از مهمترین برنامه های تکمیل زیرساخت های حمل و نقل کشور عنوان کرد و اظهار داشت: امروز ۵ پروژه بزرگراهی در استان خوزستان به ارزش بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید تا ضمن افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز، روان سازی شبکه حمل و نقل در این استان تحقق یابد.

خادمی با اشاره به افتتاح ۱۵ کیلومتر از محور رامهرمز-بهبهان-خیرآباد به ارزش روز ۱۵۰۰ میلیارد ریال گفت: این محور ۱۷۵ کیلومتر است و عملیات چهار بانده کردن مسیر با اولویت بندی در حال اجرا است. این بزرگراه مسیر ارتباطی استان خوزستان با استان های کهگیلویه و بویر احمد و فارس است و از نظر ترانزیت کالا و مسافر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: افتتاح ۸.۵ کیلومتر از باند دوم محور نمره یک-هفتگل- باغملک به ارزش روز ۲۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از شریان های اصلی ارتباط استان خوزستان با مرکز کشور و استان چهارمحال و بختیاری است و با توجه به اهمیت این محور اصلاح هندسی و افزایش ظرفیت آن از اولویت های توسعه راه های استان محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه عملیات تکمیلی پروژه قلعه تل-بارانگرد به طول ۷ کیلومتر، کنارگذر رامهرمز و راه های طرفین به طول ۷ کیلومتر و بخشی از محور دارخوین- شادگان به طول ۷ کیلومتر را از دیگر پروژه هایی اعلام کرد که امروز به بهره برداری رسید.

آغاز عملیات اجرایی محور رامهرمز-رامشیر

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی محور رامهرمز- رامشیر به طول ۳۴ کیلومتر همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان خبر داد و گفت: این محور موجب کاهش مسیر ارتباطی شهرستان های شمال شرق استان به بندر ماهشهر می شود و با توجه به حجم بسیار بالای ترافیک روزانه، افزایش ایمنی مسیر، افزایش سطح دسترسی و کاهش زمان سفر را به همراه دارد.

وی طول کل محور را ۴۹ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۱۰ کیلومتر از مسیر به صورت ۴ چهارخطه در حال حاضر زیر عبور قرار دارد، ۵ کیلومتر دیگر نیز آماده اجرای آسفالت است و امروز عملیات اجرایی باقیمانده مسیر به طول ۳۴ کیلومتر آغاز شد.

خادمی در خصوص احجام فنی پروژه توضیح داد و بیان کرد: به منظور ساخت این پروژه ۹۰۸ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۷۴ هزار متر مکعب خاکریزی،۸۶ هزار متر مکعب اساس و ۲۰۰ هزار متر مکعب زیر اساس انجام می شود و در آن ۱۴ هزار متر مکعب بتن و ۱۶۰ هزار تن آسفالت به کار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.