| کد خبر: 255287 |

احداث ۳۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در خوزستان تا پایان دولت

وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت ۳۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در خوزستان احداث شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح ۴۴.۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان خوزستان، احداث ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان را از اولویت های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: تلاش می کنیم ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه را تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسانیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح ۴۴.۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی و آغاز عملیات اجرایی ۳۴ کیلومتر از پروژه های بزرگراهی استان خوزستان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به توسعه این استان اظهار کرد: احداث ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه با اینکه نیازمند منابع زیادی است اما در اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۳۴ کیلومتر در مسیر رامهرمز به رامشیر بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و قرارگاه خاتم انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه استان خوزستان بیان کرد: بخش زیادی از بار کشور از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور توزیع می شود که ترانزیت بین المللی را در این منطقه رقم می زند اما برخی راه های استان خوزستان در تراز این میزان ترانزیت نیست.

وی افزود: به منظور تسهیل در ترانزیت توسعه شبکه بزرگاهی استان حائز اهمیت است.

بذرپاش ادامه داد: تلاش می کنیم ۳۰۰ کیلومتر از این بزرگراه را تا پایان دولت به نتیجه برسانیم و از این طریق سهم قابل قبولی در توسعه شبکه بزرگراهی این استان که اثر مستقیم در ارتقا سطح امنیت، اقتصاد، تجارت و ... دارد، ایفا کنیم.

وی در خصوص وضعیت پیشرفت نهضت ملی مسکن استان خوزستان، تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در این استان را از برنامه های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در مجموع زمین نورد نیاز برای ۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان تامین شده اما برخی شهرها مثل ایذه، باغملک، رامهرمز و ... با چالش کمبود زمین مواجه هستند که در شورای مسکن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.